Kompetencje przyszłości – pracownicy, zespoły i liderzy gotowi na wyzwania jutra

Partnerem publikacji jest Credit Agricole
opublikowano: 2023-11-06 14:54

Case study Credit Agricole, partnera konkursu Siła Przyciągania 2023.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Anna Podlewska

dyrektor ds. strategicznych inicjatyw HR Credit Agricole

Znane stwierdzenie Sławomira Mrożka „Jutro to dziś, tyle że jutro” świetnie ilustruje sposób, w jaki myślimy o przyszłości w kontekście rozwoju pracowników i organizacji w Credit Agricole. Przygotowanie pracowników, zespołów i liderów na nadchodzące wyzwania to jeden z kluczowych elementów naszej strategii skoncentrowanej na ludziach.

Co wiemy o wyzwaniach przyszłości? Opracowania z ostatnich lat jasno podpowiadają nam, jakich umiejętności i środowiska pracy będą potrzebowali nasi pracownicy, aby odnieść sukces. Rozwój technologii oraz przyspieszenie prac nad sztuczną inteligencją w sposób oczywisty podpowiadają nam potrzebę inwestowania w umiejętności cyfrowe. Jednocześnie, aby poradzić sobie ze złożonością i zmiennością otoczenia oraz odpowiedzieć na potrzeby klientów, inwestujemy w rozwój umiejętności zwinnego i elastycznego myślenia, zarządzania sobą oraz relacjami z innymi.

W naszym banku działa dziś ponad 100 robotów – rozwój procesów automatyzacji i robotyzacji wspieramy zwiększaniem biegłości cyfrowej i kompetencjami obsługi złożonych systemów. Wysokie tempo wprowadzania nowych rozwiązań technologicznych zapewniają nam zwinne metodyki pracy. W ramach programu Agile@Scale transformujemy środowisko pracy, budując zwinne zespoły.

To właśnie z myślą o nich przygotowaliśmy nowe podejście do kompetencji, w którym umiejętności merytoryczne są tak samo istotne, jak zapewnienie najlepszego doświadczenia użytkownikom i klientom oraz umiejętność współpracy. Nowy zakres oczekiwanych kompetencji to nowe programy rozwojowe dla pracowników, które zapewniają równomierny rozwój pełnego spektrum umiejętności.

Zmiana w organizacji pracy stawia w centrum kultury organizacyjnej zespoły, które dzięki większej samodzielności częściej podejmują decyzje na swoim poziomie. To oznacza nową rolę liderów, których kluczowym zadaniem staje się nie zarządzanie, lecz łączenie pracowników. To szczególnie istotne w hybrydowym modelu pracy, który realizujemy w naszym banku.

Aby zapewnić sprawne działanie zróżnicowanych, hybrydowych zespołów, inwestujemy w kompetencje przywódcze naszych liderów. Nowe spojrzenie na swoją rolę i wpływ na otoczenie oraz poszerzenie umiejętności o włączające zarządzanie, uważność na indywidualne potrzeby pracowników to tematy programów ImpACT, Inclusive Leader oraz Well-being Leader.

Pokaż, jak przyciągasz i zatrzymujesz talenty

Twoja firma wie, jak przyciągać i zatrzymywać talenty? Zgłoś ją do konkursu Siła Przyciągania 2023! Poznaj listę kategorii, przygotuj prezentację i wypełnij formularz zgłoszeniowy!

Nabór trwa do 30 listopada, udział jest bezpłatny. Wszystkie szczegóły znajdziesz na stronie silaprzyciagania.pl

Organizatorem konkursu jest Puls Biznesu, partnerem merytorycznym PwC Polska. Partnerami Orange Polska, Credit Agricole i OLX Praca.