Korporacje zabierają Salesbooka w świat

opublikowano: 28-11-2019, 22:00

Stworzona przez start-up aplikacja do prześwietlania handlowców przypadła do gustu międzynarodowym klientom. Dzięki temu dotarła aż do Azji.

Z rozwiązania Salesbooka korzysta obecnie ponad 50 tys. handlowców w Polsce, Niemczech, Singapurze, Czechach i na Ukrainie. Sięgnęło po nie łącznie ok. 30 klientów, m.in. Mercedes- Benz, BMW Motorrad, Energa, OVB, Fortum i Innogy. Niektórzy zdecydowali się powielić zainstalowany w polskich oddziałach system i przenieść go do placówek zagranicznych. Niebawem tą drogą trafi on do siedmiu krajów w Azji. Start-up, który stworzył aplikację, „pozwalającą działom sprzedażowym na wzmocnienie klasycznych narzędzi, takich jak spotkanie handlowe i CRM, poprzez zestaw intuicyjnych rozwiązań dostępnych z poziomu tabletuoraz panelu administracyjnego”, wciąż jest jednak na początku biznesowej drogi. Przekonanie dużej, międzynarodowej korporacji do zakupu i wdrożenia technologii to mozolny proces, a głównie w ten segment celuje spółka.

Salesbook realizuje biznesową ideę „sales acceleration”, której celem
jest przyspieszenie sprzedaży poprzez narzędzia bardziej efektywne niż
tradycyjny CRM. Dariusz Nawojczyk, szef marketingu spółki, podaje, że wartość
globalnego rynku tego typu rozwiązań wynosi ok. 30 mld USD i rośnie w tempie 16
proc. rocznie.
Zobacz więcej

NOWE TRENDY:

Salesbook realizuje biznesową ideę „sales acceleration”, której celem jest przyspieszenie sprzedaży poprzez narzędzia bardziej efektywne niż tradycyjny CRM. Dariusz Nawojczyk, szef marketingu spółki, podaje, że wartość globalnego rynku tego typu rozwiązań wynosi ok. 30 mld USD i rośnie w tempie 16 proc. rocznie. Fot. ARC

Od produktu...

Do aplikacji Salesbooka można wgrać moduły prezentacji handlowej wykorzystywane w kontaktach z klientem — od opisu firmy i produktu poprzez ofertę wraz z cennikiem aż po umowę sprzedaży. Narzędzie ma stanowić wsparcie dla pracowników, jest też jednak batem na handlowców luźno podchodzących do obowiązków. Aplikacja rejestruje otwarcie każdego slajdu i załącznika, mierzy czas rozmowy z klientem i monitoruje efekty. Śledzi reakcję klienta już po otrzymaniu wiadomości mejlowej z wygenerowanym podsumowaniem spotkania — sprawdza, z którymi dokumentami powtórnie się zapoznał.

— Większość firm monitoruje pracę handlowców na podstawiedanych, jakie sami wprowadzają do CRM. Są to jednak dane deklaratywne, często podkoloryzowane lub zniekształcone, nieodzwierciedlające realnego zaangażowania sprzedawców. Na podstawie takich danych menedżerowie podejmują potem decyzje związane z zarządzaniem firmą — mówi Dariusz Nawojczyk, szef marketingu w Salesbooku.

…do klientów

a9c2adc0-8c30-11e9-b683-526af7764f64
Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.

Start-up ma biura w Warszawie i Rzeszowie. Pracuje nad oddziałem w Londynie, jednak dopiero po realizacji inwestycyjnejserii A będzie w stanie stworzyć sieć sprzedaży Salesbooka za granicą. Na razie pracuje głównie nad zwiększeniem skali działania.

Z danych, które spółka upublicznia, wynika, że w 2019 r. odnotowała wzrost wartości miesięcznego przychodu cyklicznego o 134 proc. r/r, a liczba jej klientów zwiększyła się o 87 proc.

Projekt jest już wspierany przez inwestorów. Salesbook przeprowadził dwie rundy na poziomie seed. Spółka trafiła do portfela funduszu SpeedUp oraz Cobin Angels. W sumie uzbierała ok. 5 mln zł. Pieniądze przeznaczyła głównie na rozwój aplikacji i wprowadzenie jej na rynek.

Narzędzie będzie teraz rozbudowywane m.in. o system uczenia maszynowego. Ambicją Salasbooka jest dodanie do aplikacji inteligentnego asystenta handlowego, który będzie podpowiadał, jakie działania należy podjąć, by zwiększyć efektywność pracy sprzedawców.

OKIEM INWESTORA

Biznes z korporacją

KUBA DUDEK, partner zarządzający SpeedUp Group

Model biznesowy Salesbooka jest określany jako „enterprise SaaS”. Sprzedaż produktu korporacjom trwa wprawdzie dłużej niż przy standardowym modelu SaaS [oprogramowanie jako usługa — red.], dla spółki oznacza jednak większy tzw. stickiness [dosłownie z ang. lepkość — red.] produktu — klienci rzadziej rezygnują z rozwiązania. Wyniki działania Salesbooka w korporacjach są na tyle satysfakcjonujące, że firmy polecają je wewnątrz swoich międzynarodowych struktur. Dzięki temu narzędzie jest wykorzystywane w Singapurze, Niemczech, we Włoszech, a niedługo pojawi się także na innych rynkach Azji. Dowodzi to, że współzałożyciele start-upu — Jacek Maciak i Maciej Głowacki — radzą sobie z eliminowaniem mankamentów i wykorzystywaniem walorów modelu biznesowego, według którego rozwijają firmę.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu