Znany inwestor giełdowy Krzysztof Moska ma na oku nowy projekt: sieć marketów budowlanych.
— Rozważam inwestycję w detaliczną sieć handlującą materiałami budowlanymi — twierdzi Krzysztof Moska. Szczegółów nie ujawnia. Nie kryje jednak, że ma już na oku konkretny podmiot. To duża sieć ogólnopolska, liczącą kilkadziesiąt placówek. Wartość ewentualnego przejęcia inwestor szacuje na kilkadziesiąt milionów euro.
— Dlatego zachęcam do tego projektu również moich partnerów biznesowych, czyli Aleksandra Geregę i Leszka Sobika — wyjaśnia Krzysztof Moska. Leszek Sobik to przedsiębiorca z Bielska-Białej, prowadzący firmę produkującą masło (pod marką Sobik). Współpracują ze sobą już od kilku lat. Moska nie podaje nazwy sieci, która wzbudziła jego zainteresowanie.
Przepytywani przez nas menedżerowie z branży też nie są w stanie wskazać konkretnego podmiotu, ale nie kryją, że kandydatów mogłoby być kilku. Ostatnio spekuluje się na temat problemów niemieckiego detalisty Praktikera.
Kay Hafner, nowy szef firmy, mówił niedawno niemieckiej prasie, że jeśli zagraniczne placówki Praktikera nie spełnią warunków poprawy rentowności, to spółka rozważy nawet ich sprzedaż. W Polsce Praktiker ma ponad 20 marketów. W branży mówi się, że przy transakcji sprzedaży polskiego biznesu Praktikera już doradza KPMG. Nie wiadomo jednak nic więcej, a główny zainteresowany odmawia komentarza.
— Nie otrzymaliśmy żadnej oferty dotyczącej zakupu sieci Praktiker. Nawet jeśli taka oferta pojawiłaby się na rynku, sieć Bricomarché nie będzie zainteresowana przejęciem placówek Praktikera. Praktiker to sieć hipermarketów, natomiast Bricomarché to w większości supermarkety o powierzchni do 2000 mkw. Różnice w sposobie funkcjonowania obu sieci są znaczące — mówi Bartłomiej Tarłowski z dyrekcji komunikacji i informacji Grupy Muszkieterów (Intermarché, Bricomarché).
— Nic mi nie wiadomo na temat tego, byśmy chcieli kupić polskie hipermarkety Praktikera. Jeśli zapadłaby taka decyzja, to na pewno na poziomie władz grupy Adeo — mówi Kacper Chudzikiewicz, rzecznik prasowy Leroy Merlin Polska, które w polskiej branży jest numerem dwa po Castoramie pod względem udziału w rynku.
Obecnie Leroy Merlin ma 43 markety w dużych i średnich miastach. Na rynku mówi się też o możliwej sprzedaży Woodcote Poland, irlandzkiej sieci hurtowni. Firma potwierdza. — W związku ze strategią długoterminową grupy i koniecznością dofinansowania spółek zależnych udziałowcy grupy podjęli decyzję o sprzedaży Woodcote Poland — mówi Ewa Frąckowiak, dyrektor finansowy Woodcote Poland.