Łańcuch dostaw w sieci

Marcin BołtrykMarcin Bołtryk
opublikowano: 2017-02-22 22:00
zaktualizowano: 2017-02-22 19:40

Grupa Deutsche Post DHL i Huawei Technologies zawiązały partnerstwo, by stworzyć oferty rozwiązań w łańcuchu dostaw przy użyciu tzw. internetu rzeczy (to koncepcja, wedle której przedmioty mogą pośrednio lub bezpośrednio gromadzić, przetwarzać albo wymieniać dane za pośrednictwem np. sieci komputerowej).

Szacuje się, że internet rzeczy może dać nawet 1,77 mld euro branży logistycznej do 2025 r., umożliwiając lepsze monitorowanie i optymalizację łańcucha dostaw. — Przewiduje się, że wydatki na powiązane rozwiązania logistyczne wzrosną ponad dwukrotnie już do 2020 r. Wiele firm logistycznych bada możliwości zastosowania internetu rzeczy w łańcuchach dostaw, począwszy od usprawnionego śledzenia elementów majątku po dostawy pojazdami bez kierowców — mówi dr Markus Voss, dyrektor działu operacyjnego i informatycznego DHL Supply Chain. Huawei udostępni Grupie Deutsche Post DHL swoje urządzenia, ekspertów od łączności i infrastrukturę sieciową związaną z internetem rzeczy. Firmy będą też współpracowały we wprowadzeniu na rynek i komercjalizacji rezultatów ich badań w Europie i Chinach. DHL stworzyła w 2016 r. za 90 mln euro Advanced Regional Center w Singapurze z prawie całkowicie zautomatyzowanym podnoszeniem i układaniem przesyłek, co zwiększyło o 20 proc. wydajność tych działań.