Szacuje się, że internet rzeczy może dać nawet 1,77 mld euro branży logistycznej do 2025 r., umożliwiając lepsze monitorowanie i optymalizację łańcucha dostaw. — Przewiduje się, że wydatki na powiązane rozwiązania logistyczne wzrosną ponad dwukrotnie już do 2020 r. Wiele firm logistycznych bada możliwości zastosowania internetu rzeczy w łańcuchach dostaw, począwszy od usprawnionego śledzenia elementów majątku po dostawy pojazdami bez kierowców — mówi dr Markus Voss, dyrektor działu operacyjnego i informatycznego DHL Supply Chain. Huawei udostępni Grupie Deutsche Post DHL swoje urządzenia, ekspertów od łączności i infrastrukturę sieciową związaną z internetem rzeczy. Firmy będą też współpracowały we wprowadzeniu na rynek i komercjalizacji rezultatów ich badań w Europie i Chinach. DHL stworzyła w 2016 r. za 90 mln euro Advanced Regional Center w Singapurze z prawie całkowicie zautomatyzowanym podnoszeniem i układaniem przesyłek, co zwiększyło o 20 proc. wydajność tych działań.
Łańcuch dostaw w sieci
opublikowano: 2017-02-22 22:00
zaktualizowano: 2017-02-22 19:40
Grupa Deutsche Post DHL i Huawei Technologies zawiązały partnerstwo, by stworzyć oferty rozwiązań w łańcuchu dostaw przy użyciu tzw. internetu rzeczy (to koncepcja, wedle której przedmioty mogą pośrednio lub bezpośrednio gromadzić, przetwarzać albo wymieniać dane za pośrednictwem np. sieci komputerowej).