Lowe redukuje oddziały na świecie, w Polsce bez zmian

(Tadeusz Stasiuk)
opublikowano: 2006-03-29 07:14

Sieć agencji reklamowych Lowe Worldwide, należąca do amerykańskiego holdingu Interpublic Group (IPG), zapowiedziała restrukturyzację, która ma zmniejszyć straty finansowe sieci.

Sieć agencji reklamowych Lowe Worldwide, należąca do amerykańskiego holdingu Interpublic Group (IPG), zapowiedziała restrukturyzację, która ma zmniejszyć straty finansowe sieci.

Podczas spotkania z inwestorami w Nowym Jorku zarząd IPG zaprezentował nową strategię, która zakłada zmniejszenie liczby oddziałów na świecie z 83 do 36 i skoncentrowanie się na ośmiu kluczowych rynkach: USA, Brazylii, Wielkiej Brytanii, Francji, Szwecji, Indiach, Tajlandii i Chinach. W sieci Lowe ma pozostać 19 agencji, których Lowe jest większościowym udziałowcem, siedem, których jest udziałowcem mniejszościowym i 10 firm wspólnie należących do innych firm IPG. W celu zwiększenia oferty agencje Lowe mają korzystać z pomocy firm innych specjalności z IPG, np. z Initiative, Draft czy Momentum. Dyrektor generalny holdingu Michael Roth zapewniał inwestorów, że dzięki zmianom Lowe stanie się konkurencyjnym i opłacalnym przedsięwzięciem; dlatego też holding – mimo wielu nacisków z zewnątrz – nie zamierza rezygnować z tej sieci. Naciski inwestorów wynikają z wciąż słabych rezultatów finansowych IPG – na koniec ub.r. holding zanotował stratę 289 mln dolarów, co jednak stanowi poprawę o 269 mln dolarów wobec 2004 roku.Peter Minnium, dyrektor zarządzający sieci Lowe Worldwide, podkreśla, że redukcja nie obejmie polskiego oddziału Lowe: - Jest on kluczowy dla sieci – podkreśla Minnium. - Zarząd Lowe w Polsce ma nasze wsparcie i zaufanie – dodaje.

WST, Presserwis