Sieć agencji reklamowych Lowe Worldwide, należąca do amerykańskiego holdingu Interpublic Group (IPG), zapowiedziała restrukturyzację, która ma zmniejszyć straty finansowe sieci.
Podczas spotkania z inwestorami w Nowym Jorku zarząd IPG zaprezentował nową strategię, która zakłada zmniejszenie liczby oddziałów na świecie z 83 do 36 i skoncentrowanie się na ośmiu kluczowych rynkach: USA, Brazylii, Wielkiej Brytanii, Francji, Szwecji, Indiach, Tajlandii i Chinach. W sieci Lowe ma pozostać 19 agencji, których Lowe jest większościowym udziałowcem, siedem, których jest udziałowcem mniejszościowym i 10 firm wspólnie należących do innych firm IPG. W celu zwiększenia oferty agencje Lowe mają korzystać z pomocy firm innych specjalności z IPG, np. z Initiative, Draft czy Momentum. Dyrektor generalny holdingu Michael Roth zapewniał inwestorów, że dzięki zmianom Lowe stanie się konkurencyjnym i opłacalnym przedsięwzięciem; dlatego też holding – mimo wielu nacisków z zewnątrz – nie zamierza rezygnować z tej sieci. Naciski inwestorów wynikają z wciąż słabych rezultatów finansowych IPG – na koniec ub.r. holding zanotował stratę 289 mln dolarów, co jednak stanowi poprawę o 269 mln dolarów wobec 2004 roku.Peter Minnium, dyrektor zarządzający sieci Lowe Worldwide, podkreśla, że redukcja nie obejmie polskiego oddziału Lowe: - Jest on kluczowy dla sieci – podkreśla Minnium. - Zarząd Lowe w Polsce ma nasze wsparcie i zaufanie – dodaje.
WST, Presserwis