Choć wydaje się, że wydajność w pracy często jest od nas niezależna, to w wielu przypadkach okazuje się, że sami sabotujemy swoje działania poprzez złe nawyki. Portal Business Insider wyszczególnił pięć najczęściej popełnianych błędów.
1. Impulsywne surfowanie w sieci
Jako że coraz częściej praca w biurze wymaga dostępu do internetu, szukając informacji łatwo jest zboczyć z toru i zacząć szukać informacji niezwiązanych z nią — zajmujemy się odpowiedzią na pytanie, które właśnie zaświtało nam w głowie.
2. Odkładanie najważniejszej pracy na później
Często zaczynamy dzień w pracy od najprostszych zadań, najtrudniejsze zostawiając na koniec dnia. To zły pomysł, który często sprawia, że najważniejsza praca nie jest kończona.
3. Liczne spotkania
Nic tak nie zaburza produktywności jak niepotrzebne spotkania. Przy wykorzystaniu takich narzędzi, jak e-mail, komunikatory czy czat wideo, najlepiej jest pozostawić spotkania na poważne dyskusje, które można prowadzić jedynie osobiście.
4. Wielozadaniowość
Choć wiele osób jest przekonanych o tym, że jest w stanie dobrze robić kilka rzeczy jednocześnie, to z badań naukowych wynika, że tylko 2 proc. ludzkości jest zdolnych do wydajnej wielozadaniowości.
5. Włączanie „drzemki” w budziku
Wydaje się, że włączenie „drzemki” w budziku daje rano kilka dodatkowych minut relaksu przed rozpoczęciem dnia. Jest to jednak bardziej szkodliwe, niż się wydaje. Wszystko dlatego, że po pierwszym przebudzeniu organizm zaczyna wytwarzać hormony czujności, by przygotować się do rozpoczęcia nowego dnia. Powracając do snu, spowalniamy ten proces. Poza tym dodatkowe 10 minut snu nie ma większego znaczenia dla organizmu.
