Netflix ukarany w Holandii. 5 mln EUR za niedostateczne informowanie klientów

Oskar NawalanyOskar Nawalany
opublikowano: 2024-12-18 12:32

Netflix został ukarany grzywną w wysokości 4,75 mln EUR przez holenderski organ ochrony danych osobowych za niedostateczne informowanie klientów o sposobach wykorzystywania ich danych – podaje agencja Bloomberg.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

W oświadczeniu wydanym w środę regulator poinformował, że dochodzenie wykazało, iż Netflix nie informował wystarczająco jasno o sposobie wykorzystywania danych klientów w latach 2018-2020.

„Klienci nie otrzymywali również wystarczających informacji o tym, jakie dane na ich temat zbiera firma, nawet gdy sami o to pytali” — podano w komunikacie.

Regulator podkreślił, że od tamtego czasu Netflix zaktualizował swoją politykę prywatności i poprawił sposób informowania klientów.

„Współpracowaliśmy z holenderskim organem ochrony danych i wprowadziliśmy zmiany, aby nasze informacje o prywatności były jeszcze bardziej przejrzyste dla użytkowników. Mimo to zdecydowaliśmy się zaskarżyć tę decyzję” — przekazał rzecznik Netflixa.

Zwiększająca się liczba naruszeń danych, rosnąca świadomość społeczna w kwestii prywatności oraz seria nałożonych grzywien sprawiły, że holenderski regulator znacząco zyskał na znaczeniu.

W tym roku organ ten nałożył rekordową grzywnę w wysokości 290 mln EUR na Ubera za niewystarczającą ochronę danych kierowców. Stanowiło to najwyższą karę w historii holenderskiego regulatora.

Netflix zapowiedział, że zamierza odwołać się od decyzji, jednocześnie podkreślając, że poprawa procedur oraz zwiększenie przejrzystości polityki prywatności nadal należą do priorytetów firmy.