Niemcy uderzyły w Facebooka

Katarzyna ŁasicaKatarzyna Łasica
opublikowano: 2019-02-07 12:09

Model reklamy Facebooka został zaatakowany w przełomowym orzeczeniu niemieckich organów nadzoru antymonopolowego, które nakazały sieci społecznościowej, zaniechania śledzenia aktywności użytkowników w Internecie, informuje Bloomberg.

Niemiecki Federalny Urząd Antymonopolowy dał firmie 12 miesięcy na zaprzestanie "nieograniczonego gromadzenia i wykorzystywania" takich danych i łączenia ich z kontami użytkowników na Facebooku bez ich dobrowolnej zgody. Facebook powiedział, że jest niesprawiedliwie wyróżniany przez organ regulacyjny.

Fot. Bloomberg
Fot. Bloomberg
None
None

- Ludzie domagają się rozbicia wielkich firm internetowych. To, co dziś robimy tutaj, to coś w rodzaju wewnętrznego ich rozbicia - powiedział dziennikarzom w Bonn Andreas Mundt, szef niemieckiego Federalnego Urzędu Antymonopolowego.

Czwartkowe orzeczenie  jest wynikiem trzyletniej ankiety dotyczącej tego, w jaki sposób Facebook zbiera dane swoich klientów i czy nielegalnie wykorzystuje swoją siłę rynkową, aby skłonić użytkowników do udostępnienia swoich informacji.