Niemcy wywołali wojnę cenową w handlu spożywczym w USA

aktualizacja: 03-01-2018, 14:45

Aldi i Lidl, dwie niemieckie sieci sklepów przyczyniły się do nasilenia wojny cenowej w handlu spożywczym w USA i wywierają coraz większą presję na gigantów, amerykańskie sieci Kroger i Wal-Mart Stores.

- To śmierć przez tysiąc cięć, a Aldi i Lidl trzymają sztylet – skomentował obecną sytuację Mike Paglia, analityk rynku handlu spożywczego w Kantar Retail. - To wygląda zdecydowanie jak wojna cenowa i zaczyna być widać pierwsze wywoływane przez nią efekty -  dodał.

Zobacz więcej

Aldi fot. Bloomberg

Lidl wszedł na amerykański rynek w czerwcu ubiegłego roku. Zaczął od 10 sklepów, ma już 47, a do lata tego roku ma mieć 100. Aldi jest w USA od 1976 roku i ma tam już 1750 sklepów. Tylko w 2017 roku otworzył 150.

Analitycy zwracają uwagę, że Aldi i Lidl rywalizują od dekad w Europie i przeniosły tą walkę do USA. Zaczyna być widać tego efekty. Z ostatniego badania cen przez firmę Kantar wynika, że koszyk dóbr w Charlotte, mieście w Karolinie Północnej, był tańszy w Wal-Mart niż w Lidlu. Analitycy uznali, że to oznacza iż największy detalista na świecie zareagował agresywnie na konkurencję niemieckiego rywala. Sytuacja, kiedy Wal-Mart znalazł się na czele zestawienia, nie zdarzyła się przez ostatnie siedem lat.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Niemcy wywołali wojnę cenową w handlu spożywczym w USA