Z wywiadu dyrektora generalnego Nissana dla japońskiego dziennika biznesowego wynika, że producent aut planuje zmniejszyć swój udział w Renault z 15 do 10 proc.
To działanie wpisuje się w wcześniejsze porozumienie między obu spółkami, które przewiduje stopniowe ograniczenie wzajemnych udziałów i zwiększenie niezależności operacyjnej. Sprzedaż pakietu 5 proc. akcji mogłaby przynieść 100 mld JPY (ok. 640 mln USD). Nissan potrzebuje pieniędzy, by sfinansować tworzenie nowej gamy modelowej w obliczu trudnych warunków rynkowych.
Nissan od dłuższego czasu boryka się ze spadkiem sprzedaży w obliczu rosnącej konkurencji na rynku motoryzacyjnym, przede wszystkim ze strony chińskich firm. Japoński producent aut jest obecnie w trakcie restrukturyzacji - zrezygnował m.in. z inwestycji w fabrykę baterii do pojazdów elektrycznych oraz rozszerzył zakres zwolnień.