Czytasz dzięki

Nobu Warsaw: japońska kuchnia w luksusowej oprawie

  • DI
opublikowano: 23-09-2020, 17:37

Restauracja w Nobu Hotel Warsaw przy ul. Wilczej w centrum stolicy jest 46 lokalem gastronomicznym luksusowej marki lifestylowej Nobu Hospitality, założonej przez Nobu Matsuhisę, Roberta de Niro i Meira Tepera.

Lokal w Warszawie prowadzi szef kuchni Yannick Lohou, który zdobywał doświadczenie m.in. w Nobu Hotel Barcelona. Koncepcja warszawskiej restauracji Nobu, zgodnie z ideą marki, to dania klasycznej kuchni japońskiej przyrządzane ze składników pochodzących z Ameryki Południowej. W menu znalazły się m.in. toro tartar z kawiorem czy wołowina toban-yaki, a także sekcja z najlepszymi przepisami szefów kuchni restauracji Nobu na całym świecie. Dopełnieniem kulinarnych wrażeń ma być wielodaniowe menu degustacyjne Omakase, które goście zamawiają w ciemno.

Sashimi w nowym stylu

W pierwszej restauracji Nobu Matsuhisa było tylko 38 miejsc, a większość gości zamawiała dania spoza ogólnego menu. Pewnego dnia klientka poprosiła szefa Nobu o przygotowanie niespodzianki. Otrzymała świeże sashimi z łososia, które odrzuciła, twierdząc, że nie będzie jeść surowej ryby (w 1987 r. wielu osobom jedzenie surowych ryb wydawało się ryzykowne). Szef Nobu zabrał danie i nie chcąc go zniszczyć, polał sashimi gorącą oliwą z oliwek, która akurat stała na kuchni. Dzięki temu ryba nie była surowa, ale też nie ugotowana. Klientka z apetytem zjadła potrawę, a sashimi w nowym stylu stało się jednym z klasyków restauracji Nobu.

Czarny dorsz z pastą miso

Po otwarciu restauracji Matsuhisa w Beverley Hills w latach 80. szef Nobu każdego ranka udawał się na targ rybny po świeże produkty. Jedną z najpowszechniejszych ryb był czarny dorsz, którego wówczas prawie nikt nie używał w kuchni, więc był tani. Szef Nobu, zainspirowany tradycyjną japońską metodą marynowania świeżych ryb w miso, postanowił stworzyć własną marynatę i opracował przepis z tą rybą: Black Cod Miso. Danie stało się klasykiem, a jednym z jego wielbicieli został Robert De Niro. Był to również początek przyjaźni aktora z Nobu Matsuhisą, która doprowadziła do otwarcia pierwszej restauracji Nobu w Nowym Jorku.

Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
×
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Sushi

Szef Nobu dorastał w Japonii, gdzie uważano sushi za danie wysokiej klasy. Pierwszy raz spróbował tej potrawy jako nastolatek, kiedy brat zabrał go do restauracji sushi w Tokio. Ta wizyta zmieniła jego życie. Szef Nobu wspomina, że czuł zaangażowanie, które szef restauracji włożył w przygotowanie potraw. Zaczął marzyć o szefowaniu restauracji sushi. Teraz, po 50 latach, spełnia to marzenie przez przygotowywanie i podawanie Nobu sushi na całym świecie.

Zupa miso

Małego Nobu Matsuhisę budził zapach zupy miso, którą jego mama gotowała codziennie rano. Zupa miso jest głęboko zakorzeniona w japońskiej kulturze i stanowi część tradycyjnego śniadania. To sprawia, że zawsze, gdy kosztuje zupy miso, myśli o swoim dzieciństwie, a zwłaszcza o chwilach spędzonych z mamą.

Seriola z jalapeño

Pewnego razu szef Nobu udał się na Hawaje jako gościnny kucharz na dużej imprezie. Po wyjściu gości wszyscy pracownicy byli głodni. Każdy szef kuchni obecny na wydarzeniu postanowił przygotować proste danie dla personelu. Szef Nobu, mając trochę świeżej ryby, zrobił sashimi. Okazało się jednak, że w kuchni nie było soi ani wasabi, które zwykle podaje się z saskimi. To skłoniło szefa do użycia jalapeño. Pokroił je i podał wraz z francuskim czosnkiem i cytryną. Danie wkrótce stało się tak popularne, że odtworzył je później z yuzu zamiast cytryny i wciąż podaje w swoich restauracjach.

Makaron z… kalmarów

Kiedyś do restauracji Matsuhisa przybył chłopiec, któremu nie smakowały owoce morza. Na pytanie, co  lubi jeść, odpowiedział, że makaron. Szef Nobu wpadł na pomysł pocięcia kalmarów na kształt makaronowych muszelek i usmażenia ich. Chłopiec był zachwycony. Zainspirowany tą sytuacją szef Nobu nazwał danie squid pasta. Jest podawane z lekkim sosem czosnkowym we wszystkich restauracjach Nobu na m świecie.

Nobu Hospitality
Jedna z 25 najbardziej innowacyjnych marek luksusowych według magazynu „Robb Report” zarządza hotelami, restauracjami i mieszkaniami. Prowadzi działalność na pięciu kontynentach. Hotele Nobu zostały wyróżnione m.in. przez CNN Travel  (najlepszy nowy hotel) i magazyn „Wallpaper” (najlepszy hotel miejski), a także nagrodami za doskonałość i najlepsze otwarcie hotelu w Ameryce Północnej wg „Luxury Travel Advisor”.Pierwszy butikowy hotel Nobu otwarto w 2013 r. w Caesars Palace w Las Vegas. W 2014 r. ruszył Nobu Hotel City of Dreams w Manili, a dwa lata później Nobu Hotel Miami City Beach. W 2017 r. otwarto Nobu Ryokan Malibu, Nobu Hotel London Shoreditch, Nobu Hotel Ibiza Bay i Nobu Hotel Palo Alto. Nobu Hotel Marbella pierwszych gości przyjął rok później, a w 2019 r. do rodziny Nobu dołączyły hotele w Los Cabos i Barcelonie. W sierpniu 2020 r. otwarto hotel w Warszawie. Do otwarcia przygotowywane są hotele w Chicago, Rijadzie, Toronto, São Paulo, Atlancie, Tel Avivie i na Portman Square w Londynie. Strategia Nobu zakłada dalsze powiększanie portfela hoteli z zaplanowanymi już dalszymi inwestycjami.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane