Pierwsi pasażerowie odbędą podróż legendarnym pociągiem w 2024 r., ale zarezerwować bilety na historyczny kurs będzie można już w grudniu. Ich ceny przyprawiają o zawrót głowy.

Orient Express La Dolce Vita to luksusowy projekt turystyczno-kolejowy powołany przez firmę Arsenale, zajmującą się organizacją wydarzeń kulturalnych i renowacją zabytków, i Orient Express, część grupy hotelowej Accor. Pierwsi pasażerowie będą mieli okazję wejść na pokład włoskiej wersji pociągu marzeń i odbyć podróż przez najpiękniejsze zakątki Italii w 2024 r. Zaplanowano sześć tras liczących łącznie ponad 16 tys. km i prowadzących przez cały kraj z północy na południe: od Alp po plaże, od Wenecji po Rzym czy Palermo. Pasażerów Orient Ekspresu La Dolce Vita powitają w swoich progach także pierwsze hotele luksusowej marki – Orient Express La Minerva w Rzymie i Orient Express Palazzo Donà Giovannelli w Wenecji. Na trasy wyruszy sześć składów, a w każdym znajdzie się 12 wagonów deluxe, 18 standardowych, jeden dla gości specjalnych i wagon restauracyjny z menu inspirowanym pięciogwiazdkową kuchnią oryginalnego Orient Ekspresu. W niedalekiej przyszłości trasa pociągu ma przebiegać przez kolejne kraje.

Przywrócony do życia pociąg składa hołd artystycznemu i kulturalnemu klimatowi Włoch lat 60. XX w. Studio architektoniczne i projektowe Dimorestudio – założone przez Emiliano Salci i Britt Moran w 2003 r. – zerwało z charakterystyczną dla Orient Ekspresu stylistyką art déco. Wystawny wystrój kabin, apartamentów i części wspólnych zawiera elementy sztuki, rzemiosła i dizajnu lat 60. i 70. ubiegłego stulecia.
System wstępnej rezerwacji online będzie dostępny dla indywidualnych podróżnych i biur podróży od 6 grudnia 2022 r. Ceny biletów zaczynają się od 2 tys. EUR od osoby za noc w kabinie deluxe.

Oryginalny Orient Express, symbol wystawnych podróży końca XIX w., formalnie odbył ostatnią podróż w 1977 r. Jego trasa wiodła z Paryża do Stambułu, liczyła prawie 3 tys. kilometrów, a jej pokonanie zajmowało 67 godzin. Pociąg powróci w odświeżonym wydaniu po prawie 150 latach od pierwszego kursu i po 47 latach od zawieszenia działalności.
© ℗