- Ciszę się, że naszej ofercie towarzyszyło tak duże zainteresowanie. Armatura Kraków, dzięki przeprowadzonym inwestycjom i szybkiemu rozwojowi rynku na którym działa, ma bardzo dobre perspektywy rozwoju. Dalsze umocnienie pozycji lidera na rynku polskim i wzrost eksportu będzie możliwy dzięki realizacji planów inwestycyjnych, które sfinansujemy środkami pozyskanymi z przeprowadzonej publicznej emisji akcji - mówi Konrad Hernik, Prezes Armatury Kraków, największego w Polsce producenta armatury sanitarnej.
Oferta publiczna Armatury Kraków składała się z 20 mln akcji nowej emisji (seria D). Wszystkie oferowane akcje zostały objęte przez inwestorów po cenie 1,80 zł za szt. (cena emisyjna była równa górnym widełkom przedziału cenowego 1,40 - 1,80 zł).
Akcje zostały przydzielone zgodnie ze wstępnymi założeniami w dwóch transzach: indywidualnej (5 mln akcji) i instytucjonalnej (pozostałe 15 mln szt.). Redukcja w transzy inwestorów indywidualnej wyniosła 96,9%.
Akcje przydzielono 1701 inwestorom indywidualnym i 30 instytucjonalnym.
Po podwyższeniu kapitału zakładowego w rękach inwestorów giełdowych znajdzie się ok. 26% akcji Spółki.
Środki pozyskane z emisji akcji (ok. 34,4 mln zł netto) Armatura Kraków
zamierza przeznaczyć na zwiększenie zdolności produkcyjnych (ok. 9 mln zł),
rozbudowę powierzchni magazynowej (ok. 10 mln zł) oraz zasilenie kapitału
obrotowego m.in. w celu poszerzenia oferty handlowej (ok. 15,4 mln
zł).