Nasz artykuł z 23 czerwca na temat Programu Rozwoju Przedsiębiorstw Internetowych, realizowanego w ramach PHARE 2001 SSG przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), wzbudził duże zainteresowanie czytelników. Wielu z nich dzwoniło do nas z pytaniem, co konkretnie może być dofinansowane w ramach nowego funduszu dotacji dla małych i średnich przedsiębiorstw.
W dokumencie zatytułowanym „Wytyczne dla wnioskodawców” przyjęto, iż wsparcie dla firm następować będzie w dwóch, ściśle związanych ze sobą etapach. W I etapie firma może ubiegać się o dofinansowanie kosztów doradztwa związanego z przygotowaniem biznesplanu dla nowej działalności. W drugim zaś, jeżeli opracowany biznesplan wykaże rentowność przedsięwzięcia, będzie można uzyskać dofinansowanie kosztów związanych z uruchomieniem i rozwojem nowej działalności. Obszar, w którym powinna zostać ulokowana nowa działalność, jest bardzo szeroki.
— Zrobiliśmy to celowo. Program wyznacza jedynie ramy, w których przedsiębiorcy powinni szukać własnego rozwiązania, właściwego dla specyfiki i rodzaju prowadzonej działalności. W tej formule, zarówno program jak i my, pozostajemy otwarci na pomysły i projekty przedsięwzięć opartych na komercyjnym wykorzystaniu internetu — mówi Agnieszka Józefowicz z PARP.