Marka stworzona przez Puls Biznesu znajduje swoich naśladowców, jednak wysiłki konkurentów nie zagrażają pozycji najstarszej i największej nagrody biznesowej w Polsce. Rolę tego rodzaju rankingów bada dr Paweł Krzyworzeka z Akademii Leona Koźmińskiego. Porozmawiam z nim o roli Gazel Biznesu wśród innych konkursów oraz wnioskach płynących z rozmów z nagrodzonymi.
Wiele firm nagradzanych jest przez kilka lat z rzędu, choć lista co roku wymienia się mniej więcej w połowie. Czterokrotna laureatka, Małgorzata Bieniaszewska, właścicielka firmy MB Pneumatyka opowie jak wykorzystuje tytuł w promocji wewnętrznej i zewnętrznej oraz do zdobywania nowych kontrahentów.
Człowiekiem związanym z Gazelami od samego początku, jest redaktor Wojciech Kowalczuk. Porozmawiam z nim o historii projektu i trudnym nagradzaniu tych, którzy na laury nie zasługują, choćby z powodów moralnych wątpliwości.
Jedną z najczęstszych obaw pojawiających się wśród firm debiutujących w naszym rankingu jest ta o ewentualne koszty z tym związane. W przeciwieństwie do wielu funkcjonujących konkursów o wszystkim decydują wyniki finansowe i zgoda na ich udostępnienie. Szczegółowe kryteria przedstawi Beata Padzik z firmy Coface która tworzy listę i weryfikuje jej uczestników.
Nie tylko przygotowanie rankingu, ale również organizacja gal ich wręczenia to wielkie przedsięwzięcie. O szczegółach organizacji opowie Beata Beczek Konikowska z Bonnier Business Polska, wydawcy Pulsu Biznesu.
To jest Puls Biznesu do słuchania, przed mikrofonem Marcin Dobrowolski, zapraszam na program.
#PBdosłuchania odcinek 28: JAK GAZELE BIZNESU ZYSKUJĄ NA TYTULE?
opublikowano: 2018-01-12 06:30
Początek roku to od 18 lat czas, w którym rusza projekt wręczania nagród laureatom rankingu Gazele Biznesu. Dla wyróżnionych firm, w tym roku około czterech tysięcy trzystu, to nie tylko okazja do satysfakcji, ale także wymierne korzyści biznesowe.