PKP Cargo Connect, spółka z giełdowej grupy, podpisała z Krajową Spółką Cukrową 10-letni kontrakt na przewóz cukru do terminala w porcie w Gdańsku.
2 mln ton – tyle cukru przewiezie, należąca do PKP Cargo spółka PKP Cargo Connect. Kontrakt będzie realizowany w latach 2021 – 30. Giełdowa grupa zyska nie tylko na transporcie. Surowiec będzie transportowany w kontenerach, które będą produkowane m.in. w PKP Cargotabor.
Artykuł dostępny dla subskrybentów i zarejestrowanych użytkowników
REJESTRACJA
SUBSKRYBUJ PB
Zyskaj wiedzę, oszczędź czas
Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie
Poznaj „PB”
79 zł5 zł/ miesiąc
przez pierwsze dwa miesiące później cena wynosi 79 zł miesięcznie
Cały artykuł mogą przeczytać tylko nasi subskrybenci.Tylko teraz dostęp w promocyjnej cenie.
przez pierwsze dwa miesiące później cena wynosi 79 zł miesięcznie
Od jakiegoś czasu nie masz pełnego dostępu do publikowanych treści na pb.pl. Nie może Cię ominąć żaden kolejny news.Wróć do świata biznesu i czytaj „PB” już dzisiaj.
PKP Cargo Connect, spółka z giełdowej grupy, podpisała z Krajową Spółką Cukrową 10-letni kontrakt na przewóz cukru do terminala w porcie w Gdańsku.
2 mln ton – tyle cukru przewiezie, należąca do PKP Cargo spółka PKP Cargo Connect. Kontrakt będzie realizowany w latach 2021 – 30. Giełdowa grupa zyska nie tylko na transporcie. Surowiec będzie transportowany w kontenerach, które będą produkowane m.in. w PKP Cargotabor.
Lokomotywa PKP Cargo
Marian Zubrzycki / FORUM
Klientem giełdowej grupy jest Krajowa Spółka Cukrowa, której produkty z Gdańska trafią na rynki eksportowe.
– Udało się nam zawrzeć długoterminowe porozumienie na warunkach korzystnych dla obu stron. My zyskujemy stabilne warunki przewozu cukru z cukrowni KSC do terminala w Gdańsku, naszego okna na światowe rynki zbytu, a dla PKP Cargo Connect to gwarancja pracy na wiele lat – mówi Tomasz Olenderek, członek Zarządu Krajowej Spółki Cukrowej S.A. ds. rozwoju, innowacji i logistyki.
Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo., wskazuje na znaczenie tej umowy w kontekście rozwoju intermodalnych przewozów kolejowych.
– Wolumen przewozów może wydawać się nieduży, jak na skalę działalności Grupy PKP Cargo, ale umowa naszej spółki zależnej z Krajową Spółką Cukrową ma dla nas ogromne znaczenie. Udowadnia bowiem, że koleją w kontenerach można przewozić praktycznie wszystkie towary przemysłowe. Dzięki rozwijaniu segmentu intermodalnego i naszych kompetencji logistycznych możemy rozwijać współpracę z obecnymi klientami i pozyskiwać nowych – mówi prezes Czesław Warsewicz.