Plany upublicznienia UMG podbiły wycenę akcji Vivendi

Tadeusz Stasiuk
opublikowano: 15-02-2021, 10:30

Francuski gigant medialny, koncern Vivendi zapowiedział wprowadzenie na giełdę akcji Universal Music. Dodatkowo, chce przeznaczyć 60 proc. kapitału UMG dla akcjonariuszy. Wycena papierów konglomeratu wystrzeliła, informuje Reuters.

Patrick Fallon

Poniedziałkowa sesja przynosi mocną zwyżkę notowań akcji koncernu Vivendi. To zasługa przedstawienia planów konglomeratów związanych z wydzieleniem i wprowadzeniem do obrotu giełdowego walorów przynoszącej zyski spółki zależnej Universal Music (UMG), w której portfolio są m.in. takie gwiazdy muzyki jak Taylor Swift czy Lady Gaga. Aprecjacja kursu przekroczyła poziom 22,5 proc. Z kolei akcje Groupe Bollore, która posiada 27 proc. udziałów w Vivendi drożeją o ponad 18 proc.

Vivendi sfinalizował sprzedaż 10 proc. udziałów w Universal Music konsorcjum na czele z chińskim gigantem Tencent Holdings. Posiadać ona będzie teraz już 20 proc.

Transakcja wyceniła wartość największej firmy muzycznej na świecie na 30 mld EUR.

W oświadczeniu Vivendi napisało, że rozważy podział 60 proc. kapitału zakładowego UMG na rzecz swoich akcjonariuszy.

Pierwsze plany związane z wydzieleniem działu muzycznego ze struktur grupy kapitałowej Vivendi ogłosiło w lutym 2020 r., wybuch pandemii zmusił jednak konglomerat do zmiany priorytetów. Wstępnie oczekiwano, że IPO zostanie przeprowadzone do 2023 r., ale Francuzi postanowili przyspieszyć przygotowania.

Harmonogram zakłada, że podczas zaplanowanego na 29 marca WZ, akcjonariusze zaakceptują obecną propozycję (opowiada się za nią konsorcjum z Tencent), w tym również wypłatę dywidendy w kwocie 60 eurocentów na akcję za rok 2020.

Oferta IPO miałaby odbyć się do końca br. i być przeprowadzona na parkiecie w Amsterdamie.

Jak podkreśla Vivendi, wejście na giełdę, zwiększy siłę finansową UMG w stosunku do głównych konkurentów z Warner Music Group i Sony Music Entertainment na czele.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane