PLOTKI Z PARKIETU I OKOLIC
Smak pizzy się nie zmieni
Tricon Restaurants Poland, licencjodawca i właściciel restauracji Pizza Hut, KFC oraz Taco Bell, i American Restaurant Services stworzą spółkę joint venture. Nowa firma będzie się nazywała American Restaurants, a jej właściciele w ciągu najbliższych trzech lat zamierzają zainwestować w Polsce 75 mln USD i otworzyć blisko 100 nowych restauracji.
Pizza Hut sprzedaje w Polsce ponad 5 milionów pizz rocznie, 2,5 miliona pizz w kawałkach oraz 2 miliony kromek pieczywa czosnkowego. Historia tej pizzerii sięga roku 1958, kiedy to bracia Carney w drewnianej chatce w Wichita w Kansas za pożyczone od matki pieniądze otworzyli restaurację na 25 osób. W 1981 roku po raz pierwszy pizzę zawieziono do Białego Domu, gdzie zamówiła ją Pierwsza Dama Barbara Bush na przyjęcie dla 200 dzieci. W 1993 roku zostało zrealizowane najdalsze zamówienie Pizzy Hut — 600 dużych pepperoni przeleciało samolotem z wojskowej bazy Dover do Mogadiszu w Somalii. MAZ
Hobby przydaje się do robienia interesów
Jędrzej Wittchen, współwłaściciel firmy Wittchen, przed laty pasjonował się fotografią. Podczas swoich podróży nie rozstawał się z aparatem fotograficznym i kompletem obiektywów. Było to, jak twierdzi, ogromnie niefunkcjonalne. Kilka lat temu profesjonalne wyposażenie wyparła mała leica z zoomem, a już niebawem zastąpi ją aparat cyfrowy. Stało się tak m.in. dlatego, że aparat z czasem przestał być dla pana Jędrzeja jedynie wyposażeniem pasjonata fotografii, a stał się dodatkowym narzędziem pracy. Dzięki technologii cyfrowej będzie mógł błyskawicznie przenosić sfotografowane nowe wzory galanterii skórzanej do roboczego katalogu i wdrażać je do produkcji. RZ
Opłaci się inwestować w przywiązanie klienta
Księgarnia w hotelu Saskim powstała w grudniu 1998 r., jako pierwsza prywatna instytucja tego typu w Warszawie (wyprzedziła o dwa tygodnie, uchodzącą za najstarszą, księgarnię Odeon). Niewielki lokal z tradycyjnym wystrojem wnętrza sprzyjał wytworzeniu kameralnej, niemal rodzinnej atmosfery. Właściciel, Bogusław Siudowski, starał się nawet spod ziemi wydobyć poszukiwane pozycje. Stali klienci korzystali ze specjalnych przywilejów: mogli książki pożyczać i kupować na krechę. Na tych inwestycjach księgarz stracił w ciągu 10 lat raptem 150 zł, zyskał natomiast krąg wiernych klientów. Swego przywiązania dowiedli w szczególnie trudnym dla Księgarni Saskiej momencie, gdy została zmuszona do opuszczenia dotychczasowego lokalu. W dniu otwarcia, w nowym miejscu na rogu Ptasiej i Zimnej stawili się prawie wszyscy, by nadrobić wymuszone sytuacją zaległości. W ciągu jednego dnia wystawiono blisko 100 paragonów na kwotę 6200 zł. Księgarni nie dało się zamknąć przed 21.00 do tej pory bowiem przy kawie, ciasteczkach i nie tylko trwały przyjacielskie pogawędki. RZ
Cartoon Network będzie dostępny dla wybranych
Jeszcze tylko ponad miesiąc abonenci sieci kablowych i właściciele anten satelitarnych będą mogli oglądać nieodpłatnie program z bajkami dla dzieci Cartoon Network i nadawany w godzinach wieczornych na tym samym kanale program TNT z klasyką światowego kina. 15 października sygnał tych telewizji zostanie zakodowany. Bezpłatny odbiór programu będzie ograniczony do terytorium Wielkiej Brytanii. Dotychczas dostęp do kanału miało kilka milionów gospodarstw domowych. Najmniej stracą na zakodowaniu abonenci Wizji TV, która podpisała umowę na wyłączność w rozpowszechnianiu kanału w polskiej wersji językowej. Przy nakładaniu polskiego głosu dla Wizji TV pracują zawodowi aktorzy. Operatorzy kablowi, którzy zechcą mieć kanał w swojej ofercie będą musieli negocjować z Wizją TV. Przedstawiciele CN\TNT w Polsce mają nadzieję, że program szybko wróci do kablówek. WP
Podpis: Zgutka Małgorzata, Zawadzka Renata, Pysiewicz Wojciech