Jednocześnie, w ciągu dwóch pierwszych kwartałów 2015 roku wolumen usług kurierskich realizowanych przez Pocztę Polską zwiększył się o ponad 50%, a usług dla branży eCommerce o 30% w porównaniu z wynikami uzyskanymi w tym samym okresie 2014 roku. Co ważne – w tym czasie rynek rósł odpowiednio w poszczególnych segmentach tylko o 7-8% i 15% - czytamy w komunikacie.
Z kolei planowane na III kw. 2015 uruchomienie usługi 'paczka on-line' ma dodatkowo wzmocnić pozycję operatora narodowego w segmencie paczkowo-kurierskim, przybliżając Pocztę Polską do osiągnięcia przyjętych założeń strategicznych i tym samym uplasowania się w czołówce firm obsługujących krajowy rynek paczkowy.
Poczta Polska ogłosiła pod koniec marca swoją strategię rozwoju. Motorem wzrostu grupy będą usługi paczkowe i kurierskie. Oznacza to dwukrotny wzrost przychodu z paczek i łańcucha usług dla e-commerce: powyżej 1,5 mld zł. Firma chce także jak najlepiej obsługiwać rynek tradycyjnych listów, które wciąż stanowią większość przychodów Poczty.
Poczta Polska zanotowała 20 proc. wzrost wolumenu sprzedaży usług KEP
Poczta Polska odnotowała łącznie 20% wzrost wolumenu sprzedaży usług KEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe, paczkowe) w ujęciu r/r w I półroczu 2015 roku, przy równoległym wzroście rynku na poziomie zaledwie 7%, podała poczta.