Czytasz dzięki

Poczta Polska zanotowała 20 proc. wzrost wolumenu sprzedaży usług KEP

ISBNews
opublikowano: 28-07-2015, 11:52

Poczta Polska odnotowała łącznie 20% wzrost wolumenu sprzedaży usług KEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe, paczkowe) w ujęciu r/r w I półroczu 2015 roku, przy równoległym wzroście rynku na poziomie zaledwie 7%, podała poczta.

Jednocześnie, w ciągu dwóch pierwszych kwartałów 2015 roku wolumen usług kurierskich realizowanych przez Pocztę Polską zwiększył się o ponad 50%, a usług dla branży eCommerce o 30% w porównaniu z wynikami uzyskanymi w tym samym okresie 2014 roku. Co ważne – w tym czasie rynek rósł odpowiednio w poszczególnych segmentach tylko o 7-8% i 15% - czytamy w komunikacie.

Z kolei planowane na III kw. 2015 uruchomienie usługi 'paczka on-line' ma dodatkowo wzmocnić pozycję operatora narodowego w segmencie paczkowo-kurierskim, przybliżając Pocztę Polską do osiągnięcia przyjętych założeń strategicznych i tym samym uplasowania się w czołówce firm obsługujących krajowy rynek paczkowy.

Poczta Polska ogłosiła pod koniec marca swoją strategię rozwoju. Motorem wzrostu grupy będą usługi paczkowe i kurierskie. Oznacza to dwukrotny wzrost przychodu z paczek i łańcucha usług dla e-commerce: powyżej 1,5 mld zł. Firma chce także jak najlepiej obsługiwać rynek tradycyjnych listów, które wciąż stanowią większość przychodów Poczty.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBNews

Polecane