Polscy gracze podążają za globalnym trendem i coraz częściej kupują gry w Internecie w tzw. cyfrowej dystrybucji. Potwierdzają to dane z badania firmy GfK. Według niego od początku roku do końca sierpnia Polacy kupili w sklepach detalicznych gry o wartości 510 mln zł. To o 7,5 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2015 roku.
GfK wzięła pod lupę gry pudełkowe na komputery osobiste oraz konsole. Segment gier komputerowych stracił na wartości 4 proc, a konsolowy wzrósł o 1 proc.
Największą popularnością wśród polskich graczy cieszyły się gry przygodowe (31 proc.). Na kolejnych miejscach w rankingu popularności znalazły się strzelanki (18 proc.), RPG (12 proc.) oraz sportowe (10 proc.).
GfK oszacowała także wyniki sprzedaży gier pudełkowych dla poszczególnych generacji konsol. Tu także nie ma zaskoczenia. Bardzo dynamicznie rośnie rynek konsol ósmej generacji (PlayStation 4 i Xbox One), który ma już 88 proc. udział w polskim rynku. Sprzedaż gier na konsole starej generacji spadła aż o 71 proc. W efekcie maja one 12 proc. udział w rynku.