PPWK chce osiągnąć 10 proc. rentowności w sektorze telekomunikacji w 2009 r.

ISB
19-02-2009, 12:10

Grupa PPWK chce osiągnąć na koniec 2009 roku 10-procentową rentowność w sektorze usług telekomunikacyjnych, poinformowała firma w czwartek zapowiadając, że w bieżącym roku nie planuje nowych akwizycji.

"PPWK ma plan na znaczne podniesienie rentowności grupy kapitałowej. Grupa stawia na organiczny rozwój spółek telekomunikacyjnych. Celem jest osiągnięcie na koniec 2009 roku rentowności w sektorze usług telekomunikacyjnych na poziomie 10%" - czytamy w komunikacie.

Obecnie grupa PPWK znaczącą część swoich przychodów generuje z działalności telekomunikacyjnej. Przychody trzech spółek: Neotel Communications Polska Sp. z o.o., Długie Rozmowy S.A. oraz EL2 Sp. z o.o. wyniosły po III kwartałach 2008 r. ponad 124 mln zł, podczas gdy w segmencie kartograficznym grupa zrealizowała przychody na poziomie 14 mln zł.

"W ubiegłym roku spółki Neotel Communications Polska i Długie Rozmowy zostały operacyjnie połączone. Główne obszary konsolidacji spółek objęły: sprzedaż, dział obsługi klienta, marketing oraz wsparcie techniczne. Firmy zbudowały też wspólny system raportowania i kontrolingu w ramach działu finansowego. Celem tych działań jest osiągniecie wiodącej pozycji na rynku MSP w obszarze usług telekomunikacyjnych" - powiedział prezes Andrzej Ziemiński, cytowany w komunikacie.

Strategia, jaką przyjęły obie spółki, zakłada koncentrację na rynku usług stacjonarnych, na którym można generować większe marże. Spółki zamierzają bardziej skoncentrować się na segmencie detalicznym, w którym w ubiegłym roku podwoiły marżę brutto.

"Również w tym roku planujemy powtórzyć taką wysoką dynamikę wzrostu w tym obszarze, głównie poprzez zaoferowanie nowych usług dotychczasowym i nowym klientom, co pozwoli na zwiększenie ARPU, jak również poprzez rozwój naszej sieci sprzedaży. W 2009 roku poziom zysku na działalności detalicznej przewyższy już poziom zysku osiągniętego na działalności hurtowej.- powiedział Jacek Impert, prezes Neotel Communications Polska i DR SA, cytowany w komunikacie.

Grupa PPWK planuje również ekspansję na rynki wschodnie, szczególnie w obszarze sprzedaży mobilnych usług dodanych telefonii komórkowej, wytwarzanych przez spółkę EL2.

"W 2009 r. planujemy wprowadzenie na rynek rosyjski usług z segmentu mobilnej rozrywki, które na polskim rynku notują dynamiczny wzrost" - powiedział prezes Ziemiński.

Długie Rozmowy SA to operator na rynku detalicznej oraz hurtowej sprzedaży usług telekomunikacyjnych, oferuje usługi połączeń lokalnych, międzymiastowych, międzynarodowych i do sieci komórkowych, dostęp do Internetu oraz usługi dla operatorów. Spółka posiada w chwili obecnej ok. 2000 klientów biznesowych.

Neotel Communications Polska Sp. z o.o. jest alternatywnym operatorem telekomunikacyjnym. Obsługuje głównie klientów instytucjonalnych (małe i duże przedsiębiorstwa, administracja publiczna, placówki oświatowe). Neotel Communications Polska posiada ponad 5 tysięcy klientów.

EL2 Sp. z o.o. świadczy usługi transmisji danych w technologii SMS/MMS, tworzy aplikacje mobilne, posiada sieć sprzedaży contentu multimedialnego przeznaczonego dla użytkowników telefonów komórkowych oraz sieć sprzedaży usług mikropłatności (Wapacz.pl). W strukturach spółki znajduje się Agencja Marketingu Mobilnego. Infrastruktura techniczna EL2 Sp. z o.o. posiada bezpośrednie połączenia do SMSC (centrum przetwarzania wiadomości tekstowych) oraz MMSC (centrum przetwarzania wiadomości multimedialnych) polskich operatorów sieci GSM - Era, Orange, Plus, a także do wybranych zagranicznych SMSC.

W połowie grudnia grupa PPWK poinformowała, że może w 2009 r. utrzymać swoje przychody na obecnym poziomie, pomimo spadku sprzedaży Długich Rozmów wynikającego z obniżenia stawek MTR.

Narastająco w I-III kw. 2008 roku grupa PPWK miała 1,37 mln zł zysku wobec 6,39 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 117,96 mln zł wobec 13,48 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISB

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Rejestracja na galę - krok 2 / PPWK chce osiągnąć 10 proc. rentowności w sektorze telekomunikacji w 2009 r.