Producent gier ogłosił nową strategię

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2019-04-17 07:27

Artifex Mundi, notowany na GPW producent gier, ogłosił strategię na lata 2019-2022, która zastąpi dotychczasową.

"Sformułowanie przez Zarząd Strategii stanowi efekt prowadzonego w Spółce przeglądu opcji strategicznych oraz kończy związane z nim prace" - podano.

Spółka nadal ma być deweloperem i wydawcą gier w segmentach premium i free-to-play. Zarząd zamierza jednak zmienić strukturę organizacyjną grupy oraz zmodyfikować model i skalę prowadzonej działalnosci

"W krótkim terminie planowane jest wewnętrzne wydzielenie czterech samodzielnych zespołów deweloperskich ("Zespoły Deweloperskie"), wyspecjalizowanych w realizacji projektów gier z określonego zakresu gatunkowego oraz modelu komercjalizacji (po dwa zespoły realizujące gry komercjalizowane w modelu: premium oraz free-to-play)" - podano.

Planowane jest również wydzielenie dwóch zespołów wydawniczych, wyspecjalizowanych w komercjalizacji gier odpowiednio w modelach premium i free-to-play, pracujących z Zespołami Deweloperskimi o odpowiedniej specjalizacji.

W krótkim i średnim terminie zasoby ludzkie i, kapitałowe skupią się na na realizacji czterech projektów gier: Hot Shot Burn! (poprzednia nazwa Outlaws) i Rogal - w segmencie premium oraz Bladebound i Tiny Dragons - w segmencie free-to-play.

W segmencie gier HOPA strategia zakłada równoczesną dalszą optymalizację harmonogramu wydawniczego i inwestycji w nowe gry, ograniczenie ryzyka biznesowego poprzez selektywne podejście do realizowanych projektów, a także koncentrację na maksymalizacji dochodów i przepływów pieniężnych z komercjalizacji już posiadanego oraz zakontraktowanego do realizacji portfela gier.