Nasilają się plotki o możliwości sprzedaży udziałów operatora sieci Play
przez Novatora, fundusz należący do islandzkiego milionera Thora Bjorgolfssona.
"PB" pisał dwa tygodnie temu, że Novator negocjuje sprzedaż udziałów. Teraz
nasze źródła mówią o due diligence, które jest prowadzone w spółce.
- Audyt
finansowy przeprowadza Ernst Young - mówi jeden z naszych informatorów.
-
Wiele wskazuje na to, że inwestorem jest firma skandynawska, być może z Norwegii
- twierdzi inna osoba, prosząca o zachowanie anonimowości.
P4, operator sieci Play, nie komentuje tych informacji. Nie komentuje ich
także Constantine Gonticas, dyrektor zarządzający Novatora, posiadającego
75-procentowy pakiet w P4.
- Dwa tygodnie temu mówiłem, że chcemy zwiększać
zaangażowanie w Polsce. Nie mam nic więcej do dodania w tej sprawie - podkreśla
Constantine Gonticas.
Z naszych wcześniejszych informacji wynikało, że kupnem Playa jest zainteresowana fińsko-szwedzka TeliaSonera. Nie udało nam się ustalić, czy operator wciąż jest w grze. Z tamtego regionu pochodzi też Tele2, które niedawno sprzedało aktywa w Polsce na rzecz Netii, i norweski Telenor.
Historia plotek o sprzedaży Playa jest długa. Na rynku panuje przekonanie, że biznesplan operatora jest budowany pod jego sprzedaż. Play agresywnie zdobywa klientów niskimi cenami, nie dbając o koszty. Podobno Novator zaproponował hiszpańskiej Telefonice sprzedaż akcji operatora już na wstępnym etapie budowy Playa. Odpowiedź inwestora była jednak następująca - zdobędziecie milion klientów, to się zastanowimy. Operator pochwalił się przekroczeniem tej magicznej liczby już w styczniu tego roku, niecały rok po rozpoczęciu działalności.
Z naszych informacji wynika, że z kolejną prezentacją do inwestorów Novator wyszedł dwa miesiące później. Podobno obok tajemniczego skandynawskiego inwestora zainteresowany był kapitał rosyjski, azjatycki Hutchison i fundusze inwestycyjne. Na rynku spekuluje się też, że Novator wyszedł z ofertą także do wielkiej trójki operatorów komórkowych, choć firmy tego nie potwierdzają.
Specjaliści podpowiadają, że teraz jest najlepszy moment na sprzedaż operatora. Dlaczego? Czytaj wtorkowy „Puls Biznesu”.