RN Banku BPH przyjęła zmienioną strategię

DI
opublikowano: 2009-07-30 08:38

Bank BPH poinformował, że zarząd i rada nadzorcza przyjęły średnioterminową strategię rozwoju na lata 2009-2012 dla Połączonego Banku, który powstanie w wyniku fuzji z GE Money Bankiem.

- Bank BPH i GE Money Bank dokonały postępu w przygotowaniach do integracji obydwu banków, dzięki której Połączony Bank uplasuje się wśród pierwszej piątki banków uniwersalnych w Polsce - głosi wydany w czwartek komunikat.

Powstały w wyniku fuzji BPH i GE Money bank chce zdobyć pozycję banku pierwszego wyboru dla klientów indywidualnych, małych i średnich przedsiębiorstw (MSP) oraz średniej wielkości klientów korporacyjnych. Na dzień fuzji będzie posiadał 319 oddziałów własnych, 150 placówek partnerskich działających na zasadzie franczyzy, 11 centrów korporacyjnych, 18 centrów MSP oraz 250 mobilnych agentów dedykowanych do tego segmentu, a także 2 700 placówek agencyjnych i 3 300 punktów sprzedaży ratalnej.

- Według założeń Strategii, do roku 2012 sieć dystrybucji obejmie: 337 oddziałów własnych, 350 placówek partnerskich, 11 centrów korporacyjnych, 25 centrów MSP oraz 350 mobilnych agentów dla tego segmentu, jak również 2 300 placówek agencyjnych i 2 800 punktów sprzedaży ratalnej. Strategia Banku oparta będzie na zapewnieniu dostępu do produktów i usług poprzez wykorzystanie wielokanałowej sieci dystrybucji, z koncentracją na bankowości internetowej i telefonicznej, która przyczynić się ma do wzrostu kont internetowych z 400 tys. w roku 2009 do 1,5 mln w 2012 r. - głosi komunikat.  

Do 2012 roku powstały w wyniku fuzji bank ma zdobyć 10 pro. udziału w kredytach dla MSP. Na rynku detalicznym celem jest 11 proc. udział w segmencie kart kredytowych, 8 proc. udział w kredytach gotówkowych i 4 proc. udział w kontach osobistych oraz utrzymanie 30 proc. udziału w segmencie kredytów ratalnych, a także 7 proc. udział w kredytach hipotecznych.

Bank będzie również intensywnie rozwijać bankowość korporacyjną, a zwłaszcza nowoczesne produkty transakcyjne, i zwiększy udział w rynku kredytów dla przedsiębiorstw. Jego celem jest także zdobycie 7 proc. udziału w negocjowanych podstawowych produktach skarbowych, oferowanych w walutach obcych, a także 4 proc. udziału w depozytach klientów indywidualnych, MSP i klientów korporacyjnych.

Strategia przewiduje osiągnięcie następujących celów finansowych w 2012 roku:

Wskaźnik zwrotu na kapitale (ROE) na poziomie 17% lub więcej;

Wskaźnik zwrotu na aktywach (ROA) - 2% lub powyżej;

Relacja kosztów do dochodów - poniżej 50%;

Współczynnik wypłacalności - 10% lub więcej;

Średnia roczna stopa wzrostu aktywów w latach 2009-2012 - ok. 6% z 39 mld zł w 2009 r. do 47 mld zł w 2012 r.;

Średnia roczna stopa wzrostu kredytów w latach 2009-2012 - ok. 8%;

Średnia roczna stopa wzrostu depozytów w latach 2009-2012 - ok. 15% z 13 mld zł w 2009 r. do 19 mld zł w 2012 r.;

Średnia roczna stopa wzrostu kredytów w segmencie klientów indywidualnych i MSP w latach 2009-2012 - ok. 7% z 31 mld zł w 2009 r. do 39 mld zł w 2012 r.;

Średnia roczna stopa wzrostu kredytów korporacyjnych w latach 2009-2012 - ok. 19% z 2 mld zł w 2009 r. do 3 mld zł w 2012 r.;

Średnie inwestycje w latach 2009-2012: ok. 200 mln zł rocznie;

Jednorazowe koszty integracji: ok. 85 mln zł;

Roczny wpływ synergii przed opodatkowaniem począwszy od 2012 roku - 240 mln zł.

Organizator

Puls Biznesu

Autor rankingu

Coface

Partner strategiczny

Alior

Partnerzy

GPW Orlen Targi Kielce