Rusza światowa kampania promocyjna polskiej gospodarki

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 2005-09-22 14:39

Wiceminister gospodarki Marcin Kaszuba i prezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych Andrzej Zdebski poinformowali, że 3 października ruszy duża kampania promocyjna polskiej gospodarki. W jej ramach ukazywać się będą spoty reklamowe w BBC Word, CNN International oraz reklamy prasowe w "Time Magazine", "Financial Times" i "Wall Street Journal".

Wiceminister gospodarki Marcin Kaszuba i prezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych Andrzej Zdebski poinformowali, że 3 października ruszy duża kampania promocyjna polskiej gospodarki. W jej ramach ukazywać się będą spoty reklamowe w BBC Word, CNN International oraz reklamy prasowe w "Time Magazine", "Financial Times" i "Wall Street Journal".

Kampania ma charakter wizerunkowy i ma zmienić sposób, w jaki do tej pory prezentowano Polskę - poinformował na czwartkowej konferencji prasowej w Warszawie Kaszuba.

"Odchodzimy od żubrów, chat krytych strzechą i woźnicy, z którymi Polska jest kojarzona. Chcemy, żeby postrzegano ją jako dynamicznie rozwijający się kraj z prawie dwumilionową rzeszą studentów, kraj o dużej liczbie wysoko wykwalifikowanych specjalistów, którego największym kapitałem są ludzie, centrum badawczo-rozwojowe, usługowe i kapitałowe Europy Środkowo-Wschodniej" - dodał wiceminister.

Motywem przewodnim kampanii jest bijące serce, nawiązujące do centralnego położenia Polski w Europie (Poland - the heart of Europe), a ideą promocji jest twórcze napięcie, energia (Creative Tension) - nawiązanie do największego polskiego potencjału - młodych, dobrze wykształconych, dynamicznych ludzi.

Celem kampanii ma być zmiana dotychczasowego wizerunku Polski w krajach rozwiniętych, spowodowanie napływu do Polski bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kwocie 10 mld USD rocznie oraz stworzenie 25 tysięcy nowych miejsc pracy w skali roku i ich trwałe utrzymanie - poinformował Kaszuba.

Powiedział, że kampania to nie tylko 30-sekundowy spot reklamowy, który łącznie 500 razy wyemitują BBC Word i CNN, oraz kampania prasowa, obejmująca 10 emisji reklam w dziennikach "Time Magazine", "Financial Times" i "Wall Street Journal", ale także materiały promocyjne "Dlaczego Polska?". Materiały te można znaleźć na stronach PAIiIZ. Już dziś wykorzystywane są one przez resort gospodarki, Ministerstwo Spraw Zagranicznych i polskie placówki dyplomatyczne - dodał Kaszuba.

Jak powiedział, przeprowadzone w ramach kampanii badania pokazały, że obecnie Polska postrzegana jest jako zacofany kraj na wschodzie Europy, zbiurokratyzowany i skorumpowany, o nieprzyjaznym turystyce zimnym klimacie i nienowoczesnym rolnictwie. Dodał, iż z badań tych wynika, że promujemy się znacznie słabiej niż nasi sąsiedzi - Czechy i Słowacja, co w połączeniu z niekorzystnym wizerunkiem osłabia tempo napływu inwestycji zagranicznych i dynamikę polskiego eksportu.

Producentem reklamy jest BBC Word. Jak poinformował prezes PAIiIZ, ogólny koszt projektu, obejmujący zakup mediów oraz nagrodę pieniężną dla agencji reklamowej Banah Group - pomysłodawcy spotu, wyniósł 1,4 mln zł. Nie obejmuje on kosztów realizacji spotu, ponieważ BBC zaoferowało jego produkcję w pakiecie z zakupem czasu antenowego.

Przy wyborze mediów, w których zamieszczono reklamy, kierowano się prestiżem i zasięgiem medium i grupą docelową (polskie i zagraniczne kadry menedżerskie największych korporacji, liderzy opinii publicznej, ekonomiści, finansiści, zagraniczne media, potencjalni importerzy, zagraniczne środowiska polonijne).

Kampania skierowana jest też do największych liderów sektorowych, potencjalnych inwestorów w Polsce.

"Dla przemysłu motoryzacyjnego będą to inwestorzy z Niemiec, Francji, Japonii, dla przemysłu elektronicznego - z USA, Korei, całej Unii, a dla spożywczego - przykładowo przedsiębiorcy niemieccy czy holenderscy" - powiedział Kaszuba.