SEB chce mieć co najmniej 200 klientów private banking w 2009 r.

ISB
opublikowano: 2008-09-10 15:08

Polski oddział Skandinaviska Enskilda Banken (SEB), specjalizujący się w bankowości prywatnej, chce w 2009 roku podwoić liczbę klientów z obecnych 100, a w ciągu trzech lat zwiększyć ich aktywa do kilkuset milionów złotych, poinformowali przedstawiciele spółki w środę.

"Zakładamy, że klienci, których pozyskamy, będą mieć ponad 1 mln zł wolnych środków do zainwestowania, niekoniecznie w gotówce, będą też korzystać z naszych kredytów. W ciągu trzech lat chcemy mieć kilkaset milionów aktywów tych klientów" - powiedział dziennikarzom dyrektor zarządzający Bankowości Prywatnej SEB Antoni Leonik.

Potencjalni klienci nowego oddziału SEB w Polsce to także właściciele wartościowych nieruchomości, dobrze prosperujących firm, czy też współwłaścicieli spółek, które debiutują na warszawskiej GPW.

Leonik poinformował, że dotychczas w istniejących strukturach SEB w Polsce pozyskał 100 zamożnych klientów, których aktywa wynoszą 100-200 mln zł.

Klienci SEB mają możliwość inwestowania w akcje, obligacje i fundusze z niemal całego świata, także prywatne fundusze inwestycyjne, fundacje lub spółki zagraniczne.

W październiku SEB uruchomi oddziały operacyjne private banking w Katowicach i Poznaniu, w przyszłym roku powstaną kolejne w dużych miastach. Obecnie klientów obsługuje 11 doradców, a ich liczba będzie się sukcesywnie zwiększać.

Otwarty 1 września w Warszawie oddział SEB, specjalizujący się w private banking, jest polskim oddziałem banku z siedzibą w Luksemburgu. Grupę SEB w Polsce, należącą do szwedzkiej grupy SEB z siedzibą w Sztokholmie, tworzą także oddział SEB, specjalizujący się w bankowości korporacyjnej, SEB Leasing Polska, SEB Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych oraz SEB Commercial Finance. (ISB)

amo/tom