SentiOne testuje empatycznego bota

opublikowano: 22-06-2020, 22:00

Start-up znalazł w Polsce nabywców dla swojego „wykrywacza intencji”. Zauważono go też za granicą.

Spółka SentiOne, specjalizująca się w automatyzacji obsługi klienta z wykorzystaniem sztucznej inteligencji — od monitoringu internetu po tworzenie botów konwersacyjnych — trafiła do czołówki Papers with Code, czyli globalnego rankingu badań i prac naukowych dotyczących uczenia maszynowego. W czerwcu publikacja opracowana przez zespół ze start-upu zatytułowana „Model transformatorowo-kapsułkowy do wykrywania intencji” zajęła pierwsze miejsce w zakresie wykrywania intencji na zbiorze danych ATIS (nadawany nieustannie w języku angielskim komunikat w postaci nagrania, który zawiera najważniejsze dane operacyjne i warunki meteorologiczne na lotnisku) — poinformowała spółka.

Publikacja jest wynikiem prac start-upu nad rozpoznawaniem intencji człowieka w dialogu ze zautomatyzowanymi asystentami. Są już pierwsi chętni na wdrożenie.

— Technologię tę wdrażamy obecnie w dwóch dużych, krajowych instytucjach finansowych. Dla ich klientów będzie dostępna do końca roku — zapewnia Bartosz Baziński, współzałożyciel SentiOne.

Odbiorców i szczegółów kontraktu na razie nie ujawnia. Podkreśla natomiast, że skuteczność rozwiązania wynosi 99 proc. Twierdzi, że firmy z sektora finansowego są coraz bardziej zainteresowane automatyzacją komunikacji i zabiegają o nowe rozwiązania w tym zakresie. Rozwiązanie było realizowane w ramach projektu finansowanego w formule venture capital.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Start-up pozyskał około 3 mln zł od funduszu Leonarto. Wcześniej w rozwój firmy kilkanaście milionów złotych postanowił zainwestować Venture FIZ zarządzany wówczas przez Trigon TFI. Z rozwiązań SentiOne dotychczas skorzystały m.in. Procter & Gamble, McDonald's, Nike, Unilever, Beiersdorf, Tesco, Starcom, Mindshare, Mediacom i Saatchi & Saatchi. Obecnie połowę sprzedaży firma realizuje poza krajem. Ma biura m.in. w Budapeszcie, Monachium i Meksyku. W tym roku szykuje się do startu w Londynie. Pandemia koronawirusa nie okazała się przeszkodą w rozwoju, wręcz przeciwnie.

— Wiele firm musiało przenieść komunikację z klientami do internetu. Dla naszej działalności pandemia nie miała więc negatywnych skutków. Przez ostatnie dwa miesiące notujemy wzrost na poziomie ok. 10 proc. — mówi Bartosz Baziński.

Wzrost zainteresowania chatbotami obrazuje również czerwcowe wdrożenie w IKEA przeprowadzone przez zespół z firmy K2Bots.AI.

„Po zamknięciu sklepów stacjonarnych, w czasie zwiększonego zainteresowania zakupami online [chatbot — red.] znacząco odciążył biuro obsługi klienta” — argumentowali przedstawiciele IKEA w komunikacie.

W tym przypadku zintegrowano dwie technologie — silnik rozumienia języka naturalnego Google Dialogflow i rozwiązanie Genesys PureCloud. Z ich pomocą chatbot ma prawidłowo odpowiadać na większość pytań zadawanych przez klientów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane