Firma po raz pierwszy oficjalnie potwierdziła negocjacje z niemieckim Volkswagenem, informując, że rozważana jest wspólna budowa fabryki. Dodała również, że jest bliska podpisania umowy na budowę fabryki w Chinach z nieujawnionymi partnerami.

SK Innovation, największa rafineria ropy naftowej w Korei Południowej, jest jednym z liderów rynku na którym rządzą dwa inne południowokoreańskie giganty LG Chem i Samsung SDI oraz japoński koncern Panasonic. Od rozpoczęcia masowej produkcji w 2012 r. do szerokiego grona klientów SK dołączyły m.in. takie tuzy motoryzacji jak Daimler oraz Volkswagen.
SK Innovation wchodzi w skład szerszej SK Group, trzeciego co do wielkości konglomeratu w Korei Południowej. Zwiększył on naciski na akumulatory EV, gdyż SK Hynix odnotowuje spowolnienie popytu na układy do produkcji pamięci.
Do 2022 r. SK Innovation planuje wydać 4,51 bln wonów (3,95 mld USD) w celu zwiększenia pojemność akumulatorów EV.
W zeszłym miesiącu SK Innovation rozpoczęła warty 1,7 mld USD projekt w Stanach Zjednoczonych, który ma dostarczać Volkswagenowi ogniwa litowo-jonowe. Buduje także dwie fabryki na Węgrzech.
SK Innovation obecna jest także na polskim rynku. Pod koniec marca „Puls Biznesu” informował, że koreański dostawca baterii do e-aut zbuduje w Polsce fabrykę separatorów wykorzystywanych do ich produkcji. Ma ona powstać w województwie śląskim, a jej koszt szacowany jest na 335 mln EUR.