Służbowe rozmowy bez technicznych barier

opublikowano: 05-06-2018, 22:00

Dlaczego jeden standard komunikacji nie chce współpracować z drugim? Wideokomunikatory różnych marek powinny do siebie pasować jak marchewka do groszku

Wyobraźmy sobie, że użytkownicy smartfonów LG mogą komunikować się tylko z innymi użytkownikami smartfonów LG. Natomiast telefony Huawei łączą się tylko z telefonami Huawei, a urządzenia Nokii — tylko z urządzeniami Nokii. Absurdalne, prawda? Tymczasem taka sytuacja ciągle jeszcze dotyczy niektórych biznesowych komunikatorów i zestawów wideokonferencyjnych — systemy określonego producenta nie są kompatybilne z rozwiązaniami innych marek.

OTWARTY STANDARD:
OTWARTY STANDARD:
Zgodnie z nazwą technologie komunikacyjne powinny ułatwiać, a nie utrudniać komunikację — mówi Zbigniew Niedźwiadek, prezes firmy Infosfera.
Fot. Tomasz Walków

— W dotychczasowych systemach wideokonferencyjnych połączenia między urządzeniami znajdującymi się w sieciach prywatnych a internetem często nie mogą odbywać się bez uprzednich przygotowań lub kosztownych inwestycji w dodatkowe elementy infrastruktury. Administracja takimi narzędziami wymaga ciągłych szkoleń i wykupywania u producentów usług wsparcia — mówi Zbigniew Niedźwiadek, prezes firmy Infosfera.

Kierunek — integracja

Bariery te przełamuje platforma StarLeaf Cloud, która ma cechy systemów klasycznych, ale jest otwarta na nowe rozwiązania, protokoły i środowiska wideokonferencyjne.Co więcej: zapewnia spójną obsługę urządzeń końcowych — od wideoterminali grupowych przez komputery po sprzęt mobilny.

— Wszystko to przekłada się na niespotykaną intuicyjność wykonywania połączeń i prostotę zarządzania konferencjami bez konieczności angażowania administratorów IT — wskazuje Zbigniew Niedźwiadek.

Co daje elastyczna, otwarta i uniwersalna technologia? Optymalizację kosztową. Ale nie tylko. W zdalnych konferencjach mogą uczestniczyć użytkownicy sieci lokalnej i internetu dysponujący komputerami PC z Windows, Mac OS, Linux albo urządzeniami mobilnymi z systemami Android lub iOS — przez pobraną bezpłatną aplikację lub przeglądarki internetowe wykorzystujące technologie WebRTC (komunikacja w sieci Web w czasie rzeczywistym, otwarty standard promowany m.in. przez Google i Mozillę).

Chmura StarLeaf umożliwia połączenia z użytkownikami platform współpracy sieciowej Microsoft Lync/Skype For Business/Teams.

— Posiadacze tradycyjnych wideoterminali różnych producentów, obsługujących standardy H.323, SIP, mogą z powodzeniem używać ich nadal, nic nie tracąc z poniesionych inwestycji, a jednocześnie wykorzystywać chmurę wideokonferencyjną StarLeaf Cloud. Wbudowany w tę platformęczat tekstowy z historią jest idealnym dopełnieniem sprawnej komunikacji u dowolnego użytkownika — zapewnia szef Infosfery.

Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
×
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Ciche innowacje

Systemy w rodzaju StarLeaf Cloud wpisują się w koncepcję „spokojnej technologii”, która w branży IT pojawiła się w 1995 r., gdy Mark Weiser i John Seely Brown, inżynierowie z Xerox-PARC, wysunęli postulat tworzenia zdrowych relacji z otaczającą nas elektroniką. W tekście „Designing Calm Technology” sformułowali „najważniejsze wyzwanie stojące przed projektantami technologii XXI wieku” — jak projektować urządzenia i systemy, które, zamiast irytować nas i wyrywać ze stanu skupienia, będą dyskretnie pomagać w codziennych sprawach. W czasach, gdy ludzi zalewa lawina rozwiązań ze świata komunikacji, big data i internetu rzeczy, ideał ten wydaje się jeszcze donioślejszy niż w późnych latach 90.

— Z grubsza chodzi o to, by technologie były przezroczyste i ciche, czyli nie absorbowały uwagi i czasu użytkowników. Powinny być łatwe, przyjazne i intuicyjne w obsłudze, a także zintegrowane z rozwiązaniami innych producentów i marek — wyjaśnia Marek Kobielski, prezes Dimension Data Polska.

Potrzebę spokoju potwierdza rozpowszechniająca się w międzynarodowych środowiskach korporacyjnych moda na technologiczny detoks — pracownicy uczestniczą w wyjazdach integracyjnych i szkoleniach, na których zaleca się oderwanie od internetu, smartfonów i mediów społecznościowych. Trenerzy biznesu uczą, jak przełączać się z trybu online na offline — i być tu i teraz.

— Przezwyciężanie wywołujących stres nawyków związanych z komunikacją jest niezwykle ważne. Niemniej spokój powinien być zaszyty w samych technologiach. A o to jest trudno, gdy narzędzia IT wymagają dodatkowych nakładów: pieniędzy, czasu, umiejętności — w przeciwnym razie nie łączą się i nie współpracują ze sobą — tłumaczy Marek Kobielski.

Z perspektywy klienta

„Bytów nie mnożyć, fikcji nie tworzyć” — głosi filozoficzna zasada określana jako brzytwa Ockhama. Zaleca ona dążenie do absolutnej prostoty i niekomplikowanie sobie życia. Prezes spółki Infosfera odnosi tę mądrość do branży IT.

— Czy na pewno chcemy, by system komunikacji producenta X nie współpracował z systemem komunikacji producenta Y? — pyta retorycznie Zbigniew Niedźwiadek.

Niekompatybilność rozwiązań może leżeć w interesie Iksa i Igreka — ale dla użytkowników ich produktów oznacza ciągłe nerwy, problemy z obsługą i dodatkowe wydatki. Najwyższa pora skłonić producentów i dostawców, by spojrzeli na sprawę oczami swoich klientów. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane