Snowcookie walczy o kolejne laury

  • Marta Bellon
opublikowano: 16-02-2015, 00:00

Gigant branży IT pomoże polskiemu zespołowi spopularyzować jego wynalazek wśród pasjonatów narciarstwa.

Twórcy Snowcookie — urządzenia i aplikacji dla narciarzy i snowboardzistów, które pomaga poprawić technikę jazdy i bezpieczeństwo uprawiania zimowych sportów, mają na koncie kolejne sukcesy. Ich rozwiązanie wpisuje się w jeden z najgorętszych trendów — technologię wearable, czyli gadżety, które użytkownik nosi na sobie.

Pisaliśmy o nim pod koniec ubiegłego roku, kiedy Polacy startowali w prestiżowym konkursie „Make it Wearable” Intela. Konkurencja okazała się lepsza, ale polski wynalazek i tak został doceniony przez globalnego giganta. „Nie stanęliśmy na podium, ale nie czujemy się przegrani. Doświadczenie i naukę od najlepszych zdobyte podczas pobytu w Berkley i San Francisco przekujemy na sukces wart o wiele więcej niż czek na sto, dwieście czy pięćset tysięcy dolarów” — zapowiadali wtedy Polacy.

I nie mylili się. Ostatecznie Intel zdecydował, że wesprze pięć konkursowych projektów, w tym urządzenie Polaków. W laboratoriach lidera IT w Oregonie nad wyróżnionymi rozwiązaniami, w tym hardwarem Snowcookie, pracuje w tej chwili zespół kilkunastu inżynierów.

— Jako jedni z pierwszych będziemy mieli szansę pracować na najnowszej platformie Intela dedykowanej wearables — zapowiada Marcin Kawalski, lider polskiego zespołu. W tym czasie twórcy „śnieżnego ciasteczka” promują je też na głośnych wydarzeniach, takich jak największe na świecie targi technologiczne CES w Las Vegas.

— Snowcookie spotkało się tam z ogromnym zainteresowaniem, głównie dlatego, że proponujemy konkretne rozwiązanie dla określonej grupy odbiorców — pasjonatów narciarstwa — mówi Marcin Kawalski.

Twórcy walczą też w wiedeńskim konkursie The Pioneers Festival Alpine Challenge, na którym co roku przed inwestorami i mentorami w finale prezentuje się osiem najlepszych start-upów.

Zwycięzców poszczególnych etapów typuje internetowa społeczność, która może głosować na projekty za pośrednictwem mediów społecznościowych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu