Spór o dziewczyny KFC

ŁO, usatoday.com
opublikowano: 2010-09-23 16:43

Dziwny spór w USA, ale gigant restauracyjny nie boi się organizacji kobiet.

KFC ruszyło ze swoją nową kampanią promującą kanapkę Double Down. Firma zatrudniła młode, zgrabne kobiety, które chodzą wrzesz i wzdłuż kampusu studenckiego i rozdają kupony na kanapki. Jak donosi dziennik "USA Today", kontrowersje wywołało logo nowej kanapki umieszczone na strojach dziewczyn, a konkretnie na ich pośladkach.

Dziewczyny w strojach, które nie spodobały się feministkom- To ohydne, że po raz kolejny ciała kobiet są wykorzystywane, by sprzedawać fundamentalnie niezdrową żywność – grzmi Terry O'Neill, szefowa Narodowej Organizacji Kobiet. Twierdzi, że takie pomysły mogą się obrócić przeciwko marce, bo to kobiety podejmują więcej niż połowę decyzji odnośnie zakupu posiłków.Dziewczyny w strojach, które nie spodobały się feministkom

John Cywinski, szef marketingu twierdzi, że to po prostu efektywny sposób na przykucie uwagi młodych mężczyzn, którzy są grupą docelową w sprzedaży kanapki Double Down.

Program marketingowy, który tak bardzo wzburzył feministki, pilotażowo przeprowadzono na terenie Spalding University w Louisville, następnie ma trafić na kolejne kampusy. Akcja zbiegła się w czasie ze spadającą sprzedażą KFC w USA, która zniżkowała w drugim kwartale o 7 proc. Prawie wszystkie wzrosty całego koncernu są efektem dobrej kondycji zagranicznych oddziałów.

Jonathan Salem Baskin, ekspert od wizerunku marek nie widzi nic złego w tym, żeby kobiety w taki sposób przyciągały mężczyzn do określonego produktu, ale uważa, że firma powinna wzorem konkurencji raczej dokonać przeglądu swojego menu i odświeżenia oferty.