Sprzedaż Hermesa wzrosła w czwartym kwartale ub.r.

ARŻ, Reuters
opublikowano: 19-02-2021, 14:20

Producent luksusowej galanterii odnotował w czwartym kwartale 2020 roku wzrost przychodów. To zasługa dobrych wyników w Azji i rosnącej sprzedaży w kanale e-commerce.

Hermes
Hermes
Benjamin Girette

Przychody Hermesa ze sprzedaży wzrosły w czwartym kwartale o 16 proc. przy stałych kursach wymiany. To prawie dwukrotnie więcej niż oczekiwali analitycy. Głównym motorem wzrostów był dział galanterii skórzanej. Przychody w czwartym kwartale wzrosły o około 39 proc. po skorygowaniu w Azji i spadły o 9,7 proc. w Europie

W całym 2020 r. globalna sprzedaż spadła o 6 proc. do 6,39 mld euro, co jest jednym z najlepszych wyników w sektorze dóbr luksusowych, który mocno ucierpiał z powodu pandemii.

„Brak turystów został zrekompensowany lojalnością naszych lokalnych klientów i silnym wzrostem sprzedaży online” - powiedział Axel Dumas, prezes Hermesa. Menedżer nie ujawnił dokładnych wpływów z e-commerce, jednak poinformował, że sprzedaż w tym kanale wzrosła o 100 proc. lub więcej we wszystkich regionach.

Zysk operacyjny za 2020 rok spadł o 15 proc. do 1,98 mld euro, co również przewyższyło szacunki analityków. Po publikacji raportu o wynikach finansowych akcje Hermesa wzrosły o 8,9 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane