Opracowywany przez GfK, indeks zaufania brytyjskich konsumentów w oszacowaniu na marzec 2024 r. wyniósł -21 pkt, nie zmieniając się względem lutego, pozostając jednak głęboko poniżej progu 0 oddzielającego przewagę optymistów nad pesymistami. Piątkowy odczyt okazał się nieco słabszy od oczekiwań ekonomistów. Mediana ich prognoz zakładała bowiem wzrost do -19 pkt.
Poprawie jednak uległ wskaźnik oceniający oczekiwania gospodarstw domowych odnośnie finansów osobistych. W tym przypadku wzmocnił się on do +2 pkt z 0 pkt w lutym.
GfK w komentarzu do badania podkreślił, że poprawa wskaźnika finansów osobistych napawa optymizmem, gdyż jest to pierwszy pozytywny odczyt i najwyższy wynik od grudnia 2021 r.
Największym problemem dla konsumentów i gospodarstw domowych w Wielkiej Brytanii pozostają wysokie koszty życia i utrzymująca się na podwyższonych poziomach inflacja. Inflacja cen towarów i usług konsumenckich spadła co prawda w lutym do 3,4 proc., zaś Bank Anglii spodziewa się, że w drugim kwartale przejściowo spadnie poniżej celu wynoszącego 2 proc. jednak następnie ponownie odbije.
