SterGames: biznes z przypadku

opublikowano: 12-10-2012, 00:00

Klucz do sukcesu? Znaleźć niszę. Twórcy SterGames się udało. Teraz chce przekuć popularność na zysk.

To nie był żaden pomysł na biznes, tylko hobby. Trudno byłoby też mieć realną nadzieję, że na rynku gier komputerowych można odnieść sukces, do tego z małym i rozwijającym dość tradycyjny model pomysłem na karaoke. Tego u nas dostatek. Jednak Patryk Cebula, dzisiaj właściciel spółki SterGames, która niedawno zadebiutowała na NewConnect, 7 lat temu doszedł do wniosku, że zagrałby w karaoke, ale bezpośrednio na komputerze.

Dostępne gry ograniczone były do rynku konsolowego.

— Pomyślałem, że stworzenie karaoke bezpośrednio na komputer PC to nic trudnego, i sam się do tego zabrałem — mówi Patryk Cebula.

Tak powstało UltraStar, flagowy produkt SterGames, gra, która w przeciwieństwie do innych dostępnych na rynku nie polega wyłącznie na wyświetlaniu tekstu na białym ekranie, ale pozwala na automatyczną ocenę śpiewu, a do tego porządkuje graczy w odpowiedniej kolejności, tworząc ranking najbardziej uzdolnionych. Można też zobaczyć teledyski. Popularność UltraStar rosnąca wyłącznie dzięki rekomendacjom zaskoczyła jej twórców,choć właściwie trudno się dziwić, skoro w podstawowej wersji można korzystać z niej za darmo. Projekt w 2010 r. został doceniony na konkursie Global StartUp Challenge, gdzie dotarł do finału. Obecnie gra jest uruchamiana rocznie ok. 1,5 mln razy, czyli 3,5 tys. dziennie, a jej twórcy powoli uczą się na niej zarabiać. Spółka od początku działalności nie wykazała zysku. Ale też nie o to chodziło — studencki projekt miał być wyłącznie realizacją hobby.

— Do tej pory nie myśleliśmy o tym, żeby zarabiać, ale teraz chcielibyśmy inwestować w nowe funkcjonalności UltraStar i wykorzystywać inne możliwości w postaci choćby aplikacji mobilnej. Biznes musi być rentowny — tłumaczy Patryk Cebula. Nie jest to proste zadanie, pamiętając, że dużym zagrożeniem dla gier na komputerach są piraci, a reklamodawcy niechętnie inwestują w niewielkie projekty, a jeśli już, to mają często trudne do spełnienia oczekiwania. Ale twórcom UltraStar ani optymizmu, ani pomysłów nie brakuje.

— Na początek chcemy maksymalnie wykorzystać potencjał UltraStar na różnych polach, a potem będziemy tworzyć kolejne gry — przekonuje Patryk Cebula. Spółka na rozwój przeznaczy pieniądze z emisji akcji, podczas której pozyskała 300 tys. zł.

cc937a7e-4287-11ea-b77f-2e728ce88125
Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu