"Interesuje nas wzrost w dużych i szybko rosnących grupach produktowych, takich jak pożyczki gotówkowe, kredyty hipoteczne, karty kredytowe i fundusze inwestycyjne. Naszym celem jest osiągnięcie 30-35% udziałów w tym rynku, co będzie oznaczało wzrost szybszy niż rynek" - powiedział p.o. prezesa Rafał Juszczak, cytowany w materiałach banku.
Bank chce zwiększyć udział w funduszach inwestycyjnych i produktach strukturyzowanych do 30%, kredytach hipotecznych i consumer finance - do 35%, w tym w segmencie kart kredytowych - do 25%, podano w materiałach.
Juszczak dodał, że 80% wzrostu bank zamierza osiągnąć ze sprzedaży krzyżowej, a 20% - z nowych klientów.
"Chcemy budować długotrwałe stosunki partnerskie ze średnimi i małymi firmami, a nie tylko oferować im prostą obsługę. To musi być bank pierwszego wyboru dla polskich firm" - powiedział też p.o. prezesa.
"Budujemy faktoring, a planach mamy też budowę silnej bankowości transakcyjnej" - dodał.
W zakresie bankowości korporacyjnej celem strategicznym PKO BP będzie koncentracja na zwrocie z zaangażowanego kapitału i zmiany w modelu obsługi, co zaskutkuje rozszerzeniem palety usług i produktów dla klientów korporacyjnych.
Z materiałów wynika, że PKO BP chce uzyskać 13% udziału w rynku średnich przedsiębiorstw oraz pozycję lidera z 25-proc. udziałem w rynku obsługi sektora publicznego.
Strategicznym celem jest migracja klientów do kanałów elektronicznych. Wkrótce w ofercie pojawi się bankowość internetowa dla małych i średnich firm, podano także.
Sieć banku liczy obecnie ok. 1250 oddziałów i 2300 agencji, liczba klientów - ok. 6 mln. (ISB)
amo/tom