Strategia PKO BP: Głównym motorem zysków działalność detaliczna w Polsce

26-04-2007, 12:54

(ISB) PKO Bank Polski chce utrzymać pozycje lidera na polskim rynku i zwiększyć udziały w szybko rosnących grupach produktowych, takich jak pożyczki gotówkowe, kredyty hipoteczne, karty kredytowe i fundusze inwestycyjne. Głównym motorem zysków banku ma być bankowość detaliczna, wynika ze strategii banku na lata 2007-2012, którą zajmują się w  piątek jego akcjonariusze. Do końca 2012 roku 82% przychodów będzie generowanych z tego segmentu, a pozostałe - z obsługi małych i średnich firm, gdzie PKO BP  chce być bardziej widoczne, podał bank w materiałach prasowych w piątek.

"Interesuje nas wzrost w dużych i szybko rosnących grupach produktowych, takich jak pożyczki gotówkowe, kredyty hipoteczne, karty kredytowe i fundusze inwestycyjne. Naszym celem jest osiągnięcie 30-35% udziałów w tym rynku, co będzie oznaczało wzrost szybszy niż rynek" - powiedział p.o. prezesa Rafał Juszczak, cytowany w materiałach banku.

Bank chce zwiększyć udział w funduszach inwestycyjnych i produktach strukturyzowanych do 30%, kredytach hipotecznych i consumer finance - do 35%, w tym w segmencie kart kredytowych - do 25%, podano w materiałach.

Juszczak dodał, że 80% wzrostu bank zamierza osiągnąć ze sprzedaży krzyżowej, a 20% - z nowych klientów.

"Chcemy budować długotrwałe stosunki partnerskie ze średnimi i małymi firmami, a nie tylko oferować im prostą obsługę. To musi być bank pierwszego wyboru dla polskich firm" - powiedział też p.o. prezesa.

"Budujemy faktoring, a planach mamy też budowę silnej bankowości transakcyjnej" - dodał.

W zakresie bankowości korporacyjnej celem strategicznym PKO BP będzie koncentracja na zwrocie z zaangażowanego kapitału i zmiany w modelu obsługi, co zaskutkuje rozszerzeniem palety usług i produktów dla klientów korporacyjnych.

Z materiałów wynika, że PKO BP chce uzyskać 13% udziału w rynku średnich przedsiębiorstw oraz pozycję lidera z 25-proc. udziałem w rynku obsługi sektora publicznego.

Strategicznym celem jest migracja klientów do kanałów elektronicznych. Wkrótce w ofercie pojawi się bankowość internetowa dla małych i średnich firm, podano także.

Sieć banku liczy obecnie ok. 1250 oddziałów i 2300 agencji, liczba klientów - ok. 6 mln. (ISB)

amo/tom

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Prawo / Strategia PKO BP: Głównym motorem zysków działalność detaliczna w Polsce