Ten Square Games notuje rekordowe przychody z Fishing Clash

opublikowano: 24-03-2020, 09:13

Producent gier mobilnych cały czas zwiększa miesięczne przychody z gry „Fishing Clash”. Na koniec roku miał 75 mln zł gotówki i nie wyklucza akwizycji.

Ten Square Games (TSG) wypracował w ubiegłym roku 241 mln zł przychodów i 76 mln zł zysku netto. Poziom gotówki na koniec roku był zbliżony do poziomu wypracowanego zysku.

Prezes Ten Square Games
Zobacz więcej

Maciej Popowicz

Prezes Ten Square Games

„Na koniec 2019 roku grupa posiadała ponad 75 mln zł środków pieniężnych, co daje jej bardzo duży komfort w dalszym rozwoju działalności i reagowaniu na potencjalne okazje biznesowe na dynamicznym rynku F2P” – podała spółka w komunikacie.

W wyniku netto za 2019 rok został uwzględniony efekt ulgi IP Box wpływający na efektywną stawkę podatkową, która w wyniosła w 9,7 proc.

„Fishing Clash” - flagowa gra grupy wygenerowała w ubiegłym roku 206 mln zł przychodów, co oznacza wzrost  o 117 mln zł w porównaniu do 2018 r. Średnia miesięczna liczba aktywnych użytkowników (MAU) gry w 2019 wyniosła ok. 1,8 mln użytkowników, w porównaniu do ok. 1,5 mln w porównywalnym okresie roku ubiegłego. 

W czwartym kwartale 2019 r. przychody wygenerowane przez „Fishing Clash” w każdym z miesięcy przekroczyły poziom 20 mln zł (22 mln zł w październiku, po 23 mln zł w listopadzie i grudniu 2019). Wydatki marketingowe na tę grę wyniosły 6,1 mln zł w październiku, 3,6 mln zł w listopadzie i 3,5 mln zł w grudniu. 

Po sezonowym obniżeniu poziomu wydatków marketingowych od stycznia spółka wróciła do wyższych nakładów. W styczniu i lutym 2020 nakłady marketingowe na Fishing Clash wyniosły odpowiednio 5,6 i 5,9 mln zł, a szacunkowe przychody z gry wyniosły w styczniu 2020 r. 24,4 mln PLN i 28,6 mln zł w lutym 2020.

- Przychody Fishing Clash cały czas się zwiększają i  przekraczają obecnie poziom 28 mln zł miesięcznie. Gra jest stale rozwijana i dodajemy do niej nowe elementy, zarówno zwiększające możliwości zabawy dla graczy, jak i poprawiające monetyzację – mówi Maciej Popowicz, prezes Ten Square Games. 

Gra „Let’s Fish” wygenerowała w 2019 roku podobny poziom przychodów jak zanotowany w roku 2018. tj. 15,2 mln zł  wobec 16,4 mln zł w 2018 r. Gra „Wild Hunt” przyniosła w 2019 roku 9,6 mln zł przychodów  wobec 4,9 mln zł rok wcześniej. 

Spółka obecnie nie nie odczuwana negatywnych aspektów sytuacji z koronowirusem. 

- Nasi pracownicy pracują zdalnie, życie firmy toczy się normalnie. Nasze gry rosną organicznie i są cały czas rozwijane i wzbogacane o nowe elementy rozgrywki. Obecnie naszym największym rynkiem są Stany Zjednoczone, z kolei w Chinach cały czas czekamy na certyfikację Fishing Clash – jesteśmy w stałym kontakcie z naszym chińskim partnerem – Netease oraz chińskim regulatorem. Obecnie nie osiągamy przychodów z rynku chińskiego” – mówi Arkadiusz Pernal, wiceprezes TSG. 

„W najbliższych kwartałach wpływ na nasze wyniki będzie miał przede wszystkim dalszy rozwój Fishing Clash. Cały czas mamy pomysły jak tę grę uatrakcyjniać i rozwijać poprzez zoptymalizowane live-opsy, czy też poszerzanie funkcjonalności. Bardzo dużo uwagi poświęcamy też nowym tytułom w fazie soft launch - raczej nie w najbliższym czasie, ale docelowo mogą one całkowicie zmienić obraz Spółki i jej wyników” – dodaje.Maciej Popowicz. 

a9c2adc0-8c30-11e9-b683-526af7764f64
Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GSU

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy