Terapia dziecięca z tabletem

Anna BełcikAnna Bełcik
opublikowano: 2013-09-13 00:00

Gry na tablet w terapii dzieci niepełnosprawnych — z takim pomysłem wystartowała startupowa spółka DrOmnibus.

Wiosną 2014 r. na rynku pojawi się nowe narzędzie wspierające terapię dzieci z zaburzeniami rozwoju lub zachowania (autyzmem, zespołem Downa, ADHD czy upośledzeniem umysłowym), wykorzystujące nowoczesne technologie dotykowe. Pracuje nad nim trójka start-upowców ze spółki DrOmnibus:

Bogumiła Matuszewska, Katarzyna Chrabąszcz i Michał Ryś. Realizację ich projektu przyspieszyła podpisana w lipcu 2013 r. umowa inwestycyjna z Funduszem Zalążkowym Krakowskiego Parku Technologicznego oraz funduszem Satus Venture i pozyskane tą drogą kilkaset tysięcy złotych (FZ KPT włożył w projekt 700 tys. zł., obejmując 49 proc. udziałów).

Przedsiębiorcy postanowili uatrakcyjnić i zwiększyć skuteczność działań terapeutycznych. Proponują pakiet gier na tablety wraz z systemem śledzenia postępów dziecka.

Zastosowanie technologii chmurowych pozwala na korzystanie z aplikacji zarówno w ośrodkach terapeutycznych, jak i podczas samodzielnej pracy w domu małego pacjenta. Dostęp do systemu będzie sprzedawany zarówno terapeutom, jak i rodzicom. W planach jest wprowadzenie opłaty abonamentowej.

— Rozwiązania wykorzystujące technologie dotykowe są na świecie coraz chętniej wykorzystywane w terapii dzieci. Prosta obsługa, mobilność, intuicyjny i dotykowy ekran tabletu oraz atrakcyjne i skupiające uwagę dziecka aplikacje spowodowałyogromny przełom w terapii dzieci — przekonuje Bogumiła Matuszewska, prezes firmy DrOmnibus.

Nad merytoryczną stroną projektu czuwa zespół terapeutów, w większości skupionych wokół krakowskiej Fundacji Hipoterapia Na Rzecz Rehabilitacji Dzieci Niepełnosprawnych. Jej współpracownikami byli również założyciele spółki DrOmnibus. Fundacja jest również jednym z jej udziałowców. Każda z gier oparta jest na autorskim scenariuszu firmy Jazzy Innovation. Produkty są przeznaczone dla dzieci w wieku przedszkolnym. Przedsiębiorcy zamierzają wystartować z trzema grami, ale ich liczba ma rosnąć.

A plany sprzedaży? — Zaczniemy w Polsce, potem wyruszymy na rynki zagraniczne — zapowiada Bogumiła Matuszewska.