Terminale płatnicze w telefonie na kody PIN

opublikowano: 11-02-2013, 00:00

Payleven oferuje ciekawe rozwiązanie firmom, które od czasu do czasu przyjmują płatności kartowe. Bez czynszu za terminal.

Jesienią ubiegłego roku pisaliśmy, że na rynek wchodzi niemiecka firma Payleven, wprowadzana przez inkubator Rocket Internet Poland, która umie zamienić smartfona/tablet w terminal płatniczy. Do gniazda słuchawkowego w urządzeniu trzeba podpiąć niewielką nakładkę z czytnikiem kart. Słabość tego rozwiązania polegała na tym, że płacić można było tylko kartami Mastercard, a transakcję zatwierdzało się tylko podpisem składanym na ekranie telefonu.

Teraz mobilny terminal Payleven akceptuje również karty Visa, a do autoryzacji wykorzystywany jest również kod PIN. Zamiast nakładki sprzedawca dostaje dodatkowe urządzenie, nieco mniejsze od przeciętnego smartfona, które z telefonem komunikuje się przez bluetooth. Ma dwa czytniki: do akceptacji kart z paskiem magnetycznym i chipem, niewielką klawiaturę oraz wyświetlacz. Funkcję terminalu pełni telefon ze specjalną aplikacją dającą dostęp do serwisu transakcyjnego w Payleven, gdzie użytkownik ma konto merchanta. Tomasz Danis z Rocket Internet przekonuje, że mobilny terminal jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla sprzedawców, którzy sporadycznie przyjmują płatności kartowe. Użytkownik nie płaci miesięcznego czynszu za używanie sprzętu, tak jak w przypadku klasycznych terminali (kilkadziesiąt złotych miesięcznie). W Payleven prowizja od każdej transakcji wynosi 2,95 proc. plus 36 gr. Trzeba też jednorazowo zapłacić za terminal. Na razie koszt nie jest jeszcze znany (u producenta około 100 USD), a Tomasz Danis twierdzi, że rozważane są różne formy subsydiowania zakupu. Payleven to jedna z kilku firm, które mają w Europie własne terminale mobilne (iZettle, mPowa). Prowadzi działalność w Niemczech, we Włoszech, w Wielkiej Brytanii i Brazylii. Pierwsze tego typu rozwiązanie pojawiło się w USA za sprawą technologicznego start-upu.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Eugeniusz Twaróg

Polecane