Umowa będzie realizowana z podziałem na dwa etapy. Pierwszy polega na opracowaniu dokumentacji projektowej, dotyczącej budowy nowej lokomotywowni wraz z urządzeniami i infrastrukturą towarzyszącą oraz budowy stanowiska do mycia taboru i przebudowy budynku wraz z uzyskaniem wymaganych prawem ostatecznych decyzji administracyjnych.
Drugi polega na wybudowaniu nowej lokomotywowni wraz z urządzeniami i infrastrukturą towarzyszącą oraz budowie stanowiska do mycia taboru i przebudowie budynku wraz z przeszkoleniem personelu zamawiającego oraz uzyskanie ostatecznego pozwolenia na użytkowanie.
Zawarcie umowy jest następstwem wyboru oferty spółki Trakcja i DB Projekt jako najkorzystniejszej oferty złożonej w przetargu nieograniczonym.
Zgodnie z umową, zakładany udział wykonawcy, czyli Trakcji i DB Projektu, w realizacji umowy w całym jej zakresie wynosi 50 proc., przy czym ostateczny podział zostanie ustalony w umowie wykonawczej, która zostanie zawarta pomiędzy członkami Konsorcjum.