LIDERZY W REGIONACH WIELKOPOLSKIE
Trans-Kol-Paliwa Nisza sposobem na rekordowy wzrost
LIDERZY W REGIONACH WIELKOPOLSKIE
1
Gazela Biznesu numer jeden w Polsce, udowadnia, że najlepsze rozwiązania nie muszą być skomplikowane. Wystarczy dobry plan i ciężka praca.
Firma z Koła w trzy lata powiększyła obroty ponad trzydziestokrotnie. Chociaż działa wyłącznie na rynku lokalnym, nie jedno większe przedsiębiorstwo może pozazdrościć jej dynamiki rozwoju. Wysokie obroty osiągnęła sprzedając paliwa — hurtowo poprzez dystrybucję cysternami i detalicznie na własnych stacjach. Obecnie firma skupia się na podniesieniu poziomu obsługi klienta. Podnosi funkcjonalność i estetykę obiektów, a zwłaszcza sklepów na stacjach.
— Kładziemy również nacisk na rozwój handlu lekkim olejem opałowym. Jeśli obecna sytuacja na rynku się utrzyma i ropa naftowa będzie dalej tanieć, to chętnych na olej opałowy może być coraz więcej. Jesteśmy na to przygotowani — podkreśla Zenon Sobczak, prezes spółki Trans-Kol-Paliwa.
Trans-Kol-Paliwa planuje dalsze inwestowanie w środki transportu. Zakup nowoczesnych autocystern pozwoli poprawić jakość i terminowość dostaw. Jest to również szansa na poszerzenie zasięgu działania. W 2007 r. spółka podpisała umowy o współpracy z koncernami paliwowymi Orlen, BP i Lotos.
— Naszym głównym celem jest umocnienie pozycji w tej niszy, w której znaleźliśmy dla siebie miejsce. Jesteśmy skromną firmą. Zadowala nas ten segment, w którym działamy. Nie planujemy żadnych fuzji, sami świetnie sobie radzimy — dodaje prezes Zenon Sobczak.
Strategia
Naszym celem jest dalsze umacnianie i stabilizacja pozycji spółki na rynku paliw.
© ℗Podpis: Rafał Fabisiak