Największą oglądalność miały w 2002 roku dwa kanały telewizji publicznej. TVP 2 wyszedł na drugie miejsce w rankingu za telewizyjną ‘jedynką’, poinformował TNS OBOP.
Polacy oglądali w 2002 roku telewizję przez średnio 3 godziny dziennie. Największą oglądalność miały TVP1 (26,5 proc.), TVP2 (20,6 proc.), Polsat (18,5 proc.) i TVN (13,8 proc.). Pięcioprocentowej bariery oglądalności nie przekroczyły TVP3 (4,4 proc.), TV4 (4 proc.) i TVN Siedem (1,8 proc.).
Największy sukces, w stosunku do lat poprzednich, zanotowała telewizja publiczna dzięki utrzymaniu pozycji lidera przez TVP1, wejściu TVP2 na drugie miejsce i znaczącemu zwiększeniu udziałów przez TVP3 (z 3,5 proc. do prawie 5 proc.). Największy spadek zanotował Polsat (z 23 proc. udziału w roku 2000 i 21 proc. w 2001 na 18,5 proc. w roku 2002) – napisano w raporcie TNS OBOP.
Jego autorzy podkreślają, że od jesieni ubiegłego roku, za sprawą wprowadzanych zmian, Polsat powoli odzyskuje udział w rynku. Udział TVN utrzymał się, w przypadku TVN Siedem nie widać, aby rósł on w porównaniu z uzyskanym przez RTL 7.
MD, TSN OBOP