Czytasz dzięki

UE chce zwiększyć bezpieczeństwo pasażerów linii lotniczych

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 17-08-2005, 16:29

Unia Europejska chce wzmocnić bezpieczeństwo podróżujących samolotami pasażerów, przede wszystkim doprowadzić do zakazu używania przez przewoźników  samolotów ocenianych jako "mało pewne" - podano środę w Brukseli.

Unia Europejska chce wzmocnić bezpieczeństwo podróżujących samolotami pasażerów, przede wszystkim doprowadzić do zakazu używania przez przewoźników  samolotów ocenianych jako "mało pewne" - podano środę w Brukseli.

Na początku tego roku Komisja Europejska zaproponowała stworzenie tzw. czarnej listy niebezpiecznych linii lotniczych. Jej celem byłoby umożliwienie pasażerom uzyskania informacji na temat linii lotniczej, z której chcą skorzystać, jeszcze przed zakupieniem biletu.

Propozycja ta jest obecnie poddawana analizie przez instytucje UE. Komisja proponuje, żeby pod jej egidą ustalić wspólne kryteria, zgodnie z którymi będzie się identyfikować przewoźników.

Wiceprzewodniczący KE Jacques Barrot, który jest odpowiedzialny za transport, chce także od jesieni wzmocnić kompetencje Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (AESA). M.in. chodzi o wzmocnienie kompetencji zarówno w zakresie kwalifikacji personelu na pokładach, jak i bezpieczeństwa przewoźników z krajów trzecich. 

Komisja proponuje również wzmocnienie systemu inspekcji samolotów z krajów trzecich korzystających z unijnych lotnisk. Zamierza też kontynuować wsparcie dla krajów trzecich, żeby pomagać w polepszaniu ich ustawodawstwa krajowego i zdolności do wywiązywania się ze zobowiązań międzynarodowych.

Działania te mają związek z ostatnimi tragicznymi katastrofami lotniczymi. We wtorek kolumbijski samolot pasażerski Boeing MD-80 ze 160 osobami na pokładzie roztrzaskał się w zachodniej Wenezueli. Nikt nie przeżył katastrofy. Wszyscy  pasażerowie to Francuzi z Martyniki.  Maszyna należała do kolumbijskich linii lotniczych West Carribbean.

Także nikt nie przeżył katastrofy cypryjskiego pasażerskiego Boeinga 737-300, który ze 121 osobami na pokładzie rozbił się w niedzielę koło Aten. Samolot towarzystwa Helios Airlines leciał z Larnaki do Pragi z międzylądowaniem w Atenach.

Cypryjska kontrola lotów podała, że przyczyną katastrofy była najprawdopodobniej utrata przytomności przez pilota wskutek rozhermetyzowania się kabiny. W przeszłości także inne samoloty Heliosa miały różne problemy techniczne.

Elwira Wielańczyk

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane