Unikatowa biżuteria szła jak woda

W ubiegłym tygodniu podczas aukcji Magnificient Jewels słynny dom aukcyjny sprzedał zabytkowe naszyjniki, bransolety i pierścionki za łączną kwotę 52,3 mln USD

Od czasów, gdy Audrey Hepburn jadała śniadanie u Tiffany’ego, a Marilyn Monroe przekonywała, że diamenty są najlepszym przyjacielem kobiety, minęły dekady. Klejnoty wciąż są a'la mode — dowiodło ostatnio Sotheby’s. W ubiegłym tygodniu podczas aukcji Magnificient Jewels słynny dom aukcyjny sprzedał zabytkowe naszyjniki, bransolety i pierścionki za łączną kwotę 52,3 mln USD. Najwięcej emocji podczas wieczoru aukcyjnego — jak wynika z relacji Sotheby’s — wzbudził diamentowy naszyjnik Van Cleef & Arpels

należący do kolekcji królowej Egiptu i Sudanu Nazli (słynna Królowa Matka miała go na sobie podczas koronacji w 1922 r.). Inwestor zapłacił za niego 4,3 mln USD. Jeszcze większą cenę — 5,1 mln USD — osiągnął Kashmir Sapphire Ring — zabytkowy pierścień z niezwykle rzadkiego kaszmirowego szafiru (25,87 karata), platyny i diamentów. W ubiegłym roku takie klejnoty schodziły w Sotheby’s jak świeże bułeczki. Policzono, że dom aukcyjny zarobił na unikatowej biżuterii z „dużymi kamieniami” łącznie 571 mln USD.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Aleksandra Rogala

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Unikatowa biżuteria szła jak woda