Z ostatnich danych wynika, że na amerykański rynek reklamy internetowej powraca koniunktura, poinformowało branżowe pismo Business 2.0.
Co najmniej kilkanaście firm badawczych, monitorujących rynek internetowej reklamy przewiduje, że w tym roku przychody z tego tytułu wzrosną między 9 a 44 proc.
Okres wychodzenia branży z zapaści ma się charakteryzować skierowaniem uwagi reklamodawców przede wszystkim na strony wyspecjalizowane, głównie vortale, zapewniające dotarcie do określonej grupy odbiorców. W mniejszym stopniu poprawę koniunktury mają odczuć horyzontalne portale, np. Yahoo!, czy America Online.
Z szacunków analityków wynika, że w tym roku wydatki na reklamę w internecie wzrosną w USA do 8,1 mld USD. Będą więc niższe o ok. 100 mln USD niż w 2000 roku, jak dotychczas najlepszym w historii. Już w 2003 roku mają jednak pobić ten rekord i wzrosnąć do 9,2 mld USD.
W 2001 roku wydatki na reklamę w internecie spadły dramatycznie o 11 proc. do 7,3 mld USD. Odczuły to nawet największe spółki branży. Przychody Yahoo! z reklamy spadły z 1 mld USD w 2000 roku, do 538 mln USD w następnym.
MD, Business 2.0