Polska technologia opracowana przez Vasco Electronics zyskuje międzynarodowe uznanie. Firma zdobyła w tym miesiącu Oscara designu, czyli Red Dot Design Award — prestiżową nagrodę we wzornictwie przemysłowym. Teraz poinformowała o pozyskaniu 26 mln JPY (ponad 900 tys. zł) z zakończonej w marcu kampanii na japońskiej platformie crowdfundingowej Makuake.
Celem krakowskiej firmy było zdobycie 200 tys. JPY, a przede wszystkim promocja opracowanej przez nią technologii. Znalazła tam 889 chętnych na 970 urządzeń Vasco Translator M3, umożliwiających tłumaczenie mowy w ponad 70 językach, którymi mówi 90 proc. ludności.
— W czerwcu ruszamy ze sprzedażą online oraz w dwóch sklepach w Tokio. Po sukcesie kampanii na Makuake sądzimy, że nasze produkty mają bardzo duży potencjał sprzedażowy na tym rynku — mówi Radosław Studnicki, dyrektor ds. rozwoju w Vasco Electronics.
Firma ma kilkanaście zagranicznych przedstawicielstw handlowych, w tym w Chinach. Oferuje produkty w większości krajów europejskich, USA, Kanadzie i państwach Azji Południowo-Wschodniej. Podkreśla, że podbój japońskiego rynku będzie trudny z powodu przywiązania tego społeczeństwa do rodzimych producentów elektroniki.
