Vasco wyśle polską elektronikę do Japonii

opublikowano: 27-04-2021, 20:00

Firma zebrała niemal milion złotych ze sprzedaży translatorów na japońskim odpowiedniku Kickstartera — Makuake. W czerwcu rozpocznie podbój tego rynku.

Polska technologia opracowana przez Vasco Electronics zyskuje międzynarodowe uznanie. Firma zdobyła w tym miesiącu Oscara designu, czyli Red Dot Design Award — prestiżową nagrodę we wzornictwie przemysłowym. Teraz poinformowała o pozyskaniu 26 mln JPY (ponad 900 tys. zł) z zakończonej w marcu kampanii na japońskiej platformie crowdfundingowej Makuake.

Celem krakowskiej firmy było zdobycie 200 tys. JPY, a przede wszystkim promocja opracowanej przez nią technologii. Znalazła tam 889 chętnych na 970 urządzeń Vasco Translator M3, umożliwiających tłumaczenie mowy w ponad 70 językach, którymi mówi 90 proc. ludności.

— W czerwcu ruszamy ze sprzedażą online oraz w dwóch sklepach w Tokio. Po sukcesie kampanii na Makuake sądzimy, że nasze produkty mają bardzo duży potencjał sprzedażowy na tym rynku — mówi Radosław Studnicki, dyrektor ds. rozwoju w Vasco Electronics.

Firma ma kilkanaście zagranicznych przedstawicielstw handlowych, w tym w Chinach. Oferuje produkty w większości krajów europejskich, USA, Kanadzie i państwach Azji Południowo-Wschodniej. Podkreśla, że podbój japońskiego rynku będzie trudny z powodu przywiązania tego społeczeństwa do rodzimych producentów elektroniki.

Podchody pod Japonię:
Podchody pod Japonię:
Radosław Studnicki, dyrektor ds. rozwoju w Vasco Electronics, mówi, że firma długo przygotowywała się do rozpoczęcia sprzedaży w Japonii z powodu lokalnych wymagań prawnych i konsumenckich.
materiały prasowe
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane