Wartość sprzedaży online w sezonie świątecznym wzrośnie do 1,2 bln USD, ale ilość spadnie

Marek DruśMarek Druś
opublikowano: 2021-09-29 16:23

W tegorocznym sezonie świątecznym globalna sprzedaż internetowa wzrośnie o 7 proc. do 1,2 bln USD, prognozuje Salesforce.

Analitycy zwracają uwagę, że choć sprzedaż online w listopadzie i grudniu wzrośnie pod względem wartości, to pod względem ilości spadnie ona o 2 proc.. Powodem jest inflacja, która może uczynić prezenty świąteczne nawet 20 proc. droższymi niż rok wcześniej.

Ceny idą w górę, bo drożeje transport, surowce, energia i rosną wynagrodzenia. Dodatkowym problemem są utrzymujące się problemy w logistyce.

- Dostępność produktów może być Grinchem, który ukradł Święta – powiedział Rob Garf, dyrektor ds. handlu detalicznego w Salesforce. – Jeśli widzicie prezent, którego chcecie, kupujcie go teraz. Nie czekajcie, albo grozi wam, że nie będziecie mogli zrobić tego później w sezonie świątecznym – dodał.

Salesforce wyliczył, że w sezonie świątecznym koszty amerykańskich detalistów wzrosną o łącznie 223 mld USD. Powodem jest niskie bezrobocie oraz brak czeków stymulacyjnych, które rząd wręczył Amerykanom w ubiegłym roku.