
Film Barbie został najbardziej dochodowym debiutem roku w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie z przychodami wynoszącymi około 155 mln USD. Jak przekazał Warner Bros, produkcja zarobiła dodatkowe 182 mln USD na rynkach międzynarodowych. Film Barbie zadebiutował w ten sam weekend, co Oppenheimer reżysera Christophera Nolana, który przyniósł 80,5 mln USD przychodu w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.
Szacuje się, że ponad 200 tys. kinomanów w sieciach AMC Entertainment Holdings i Cineworld Group kupiło bilety na oba nowe filmy tego samego dnia.
Akcje producenta lalek Barbie firmy Mattel wzrosły w poniedziałek o około 1,5 proc. w handlu przedsesyjnym w Nowym Jorku, podczas gdy akcje Warner Bros. poszły w górę o około 1,2 proc.
Firma Mattel oczekuje, że film zwiększy sprzedaż lalek, która spadła w ubiegłym roku. Oferta marki została powiększona o zabawki, które nawiązują bezpośrednio do produkcji Grety Gerwig (np. lalka podobna do grającej tytułową postać Margot Robbie, która jest bestsellerem na Amazonie).
