
Dodatkowo, „podkopana” może być zdolność sektora do rozwoju kolejnej generacji pojazdów bezemisyjnych.
Zdaniem The Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT), brak porozumienia z Unią Europejską może skutkować zmniejszeniem produkcji samochodów w Wielkiej Brytanii o 2 mln sztuk w ciągu najbliższych pięciu lat.
Negocjatorzy brytyjscy i unijni pracują nad podpisaniem nowej umowy handlowej do 1 stycznia 2021 r. Utrzymanie się dotychczasowego pata może spowodować, że producenci samochodów zapłacą cła Światowej Organizacji Handlu (WTO) za części i pojazdy importowane i eksportowane do i z Wielkiej Brytanii.
Cła WTO dodałyby średnio 2 tys. GBP do kosztów brytyjskich samochodów elektrycznych sprzedawanych w UE, „czyniąc brytyjskie fabryki znacznie mniej konkurencyjnymi i podważając atrakcyjność Wielkiej Brytanii jako miejsca docelowego dla inwestycji zagranicznych”.