Polski Holding Hotelowy (PHH) ma już ponad 50 obiektów (prawie 6 tys. pokoi) w całej Polsce, z czego działa około połowy, a w pozostałych trwa modernizacja. Portfel powstał w wyniku konsolidacji wybranych aktywów z kilkuset należących do państwa. Najnowsza wycena PHH opiewa na 2,2 mld zł, czyli trzy razy tyle, ile wynosiła w 2018 r. po powstaniu spółki (717 mln zł). Wraz z zakończeniem wszystkich prac modernizacyjnych w 2028 r. powinna osiągnąć wycenę na poziomie 3,5 mld zł.
Pod koniec 2023 r. przychody operacyjne spółki powinny sięgać 250 mln zł z zyskiem netto powyżej 80 mln zł.
Firma jest kontynuatorką Chopin Airport Development. Powstanie holdingu było bezpośrednio związane z wizją powstania CPK.
– Ze względu na nasze doświadczenia przylotniskowe, oprócz rzeczywistej wartości kapitałowej, będziemy wspierać ten projekt między innymi w obszarze Airport City i budowy infrastruktury hotelowej działającej w obrębie CPK – mówi prezes Polskiego Holdingu Hotelowego, Gheorghe Marian Cristescu.
PHH jest franczyzobiorcą czołowych światowych sieci hotelowych: Marriott International, Hilton International, Best Western Hotels&Resorts, InterContinental Hotels Group, Louvre Hotels Group i Accor. W najbliższych latach planuje zakończenie trwających już modernizacji i otwarcie ośmiu hoteli pod nowymi markami – są to Aiden by Best Western w Łodzi, voco w Katowicach, Holiday Inn Express w Lublinie, Four Points by Sheraton w Poznaniu i Wrocławiu, Le Meridien w Krakowie, Mövenpick w Świnoujściu i Best Western Plus w Dąbkach.
Oprócz marek sieci międzynarodowych obiekty PHH od października 2023 r. mogą też występować pod własną – firma wprowadziła na rynek brand hotelowy Halo. Jako pierwsze z nowym logo otworzą się Halo Hel, Halo Szczyrk, Halo Toruń i Halo Szczecin. Do 2028 r. holding planuje przeprowadzić dalsze prace modernizacyjne i wprowadzić dziewięć kolejnych hoteli z Grupy PHH pod marką Halo, m. in. w Wiśle, Międzyzdrojach, Krynicy, Kołobrzegu i Zakopanem.