Wyniki Intela rozczarowały inwestorów

Tadeusz Stasiuk, Bloomberg, Fox Business
opublikowano: 23-04-2021, 08:41

Pierwszy kwartał br. w wykonaniu największego na świecie producenta procesorów nie był specjalnie udany. Intel nie tylko odnotował spadek przychodów generowanych z centrów danych, ale i mocną zniżkę marży zysku brutto.

fot. Bloomberg

Przychody ogółem spadły w pierwszym kwartale 2021 r. o 1 proc. do 19,7 mld USD. Zysk netto, obciążony kosztami ugody prawnej, zamknął się kwotą 3,4 mld USD. Z wyłączeniem oczekującej sprzedaży swojej działalności związanej z pamięciami i innych elementów przychody wyniosły 18,6 mld USD, a wynik netto 5,7 mld USD.

Co prawda w odniesieniu do prognoz jakie publikowali analitycy, wyniki okazały się nieco lepsze, jednak podkreśla się negatywne tendencje jakie się ujawniają.

Między innymi w przypadku marży brutto. Stosunek przychodów pozostałych po odjęciu kosztów produkcji wyniósł 55,2 proc., czyli o ponad pięć punktów procentowych mniej niż w tym samym okresie w 2020 r. Jest to kluczowy wskaźnik siły produkcji i cen produktów. Intel w przeszłości zapewniał marże powyżej 60 proc.

Dział chipów Intela osiągnął w pierwszym kwartale przychód w wysokości 10,6 mld USD, co dało 8 proc. dynamikę wzrostu w porównaniu z analogicznym okresem 2020 r. Mediana prognoz analityków zakładała wartość na poziomie 10 mld USD.

Firma z kalifornijskiej Santa Clara podniosła nieco prognozy całorocznych wyników. Spodziewa się sprzedaży na poziomie 72,5 mld USD, o 500 mln więcej niż wcześniej zakładano. To jednak mniej niż przychody za 2020 r., które wyniosły 77,87 mld USD. Projekcja na bieżący kwartał zakłada przychody na poziomie 18,9 mld USD.

Czasy, w których Intel trzymał w garści większość rynku minęły. Konkurencja bardzo się wzmocniła i nierzadko zaczyna wyprzedzać dotychczasowego lidera - ocenił Logan Purk, analityk w firmie Edward D Jones & Co.

Rezultaty i prognozy rynkowego potentata rozczarowały inwestorów. Cena akcji Intela w handlu posesyjnym spadała o około 2 proc.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane